arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

قدرت الله علیخانی، شبهه یک سایت خبری در خصوص آیت الله موسوی خوئینی ها را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 قدرت الله عليخاني با رد شبهه يك سايت اصولگرا در خصوص آيت الله سيد محمد موسوي خوئيني ها گفت: متاسفانه برخی هجمه های ناروایی را در سالهای اخیر متوجه ایشان کرده اند که با توجه به شناختی که از شخصیت و سلامت اخلاقی آیت الله موسوی خوئینی ها دارم می دانم که این هجمه ها ناروا و به دور از انصاف و جزيي از برنامه حذف نيروهاي وفادار به امام و نظام است.

متن گفتگو «نوانديش» با حجت الاسلام و المسلمين عليخاني به شرح زير مي باشد:

آقای علیخانی اخیرا مصاحبه ای از شما در روزنامه شرق منتشر شد که در آن به وقایع مهمی اشاره کرده بودید منجمله از شما نقل شده بود که آقای موسوی خوئینی در مجلس ششم از شما تقاضا کرده بود که از طریق جناب آقای محسنی اژه ای مشکل خروج از کشور ایشان را حل کنید اما در برخی سایت های اصولگرا منجمله سایت جهان نیوز چنین القا شده بود که منظور شما از موسوی خوئینی، آیت الله موسوی خوئینی هاست، منظور شما دقیقا چه کسی بود؟

اولا مصاحبه ای که بنا به درخواست روزنامه شرق انجام دادم در فضایی خودمانی بود و بیشتر حول محور خاطرات گذشته بود هرچند که خبرنگاران به شکل حرفه ای خطوط و محورهای خاصی را در این خاطرات دنبال می کنند و بنده هم سعی می کردم که علیرغم تنوع و پراکندگی موضوعات مورد توجه خبرنگار شرق، در حد امکان به ابهامات و پرسش های ایشان پاسخ دهم در نتیجه اشاره به ماجرای سید علی اکبر موسوي خوئینی بنا به فضای بحث و سوالات خبرنگار مطرح شد و بنده برای تاکید بر اینکه روابط بین نمایندگان دوستانه و فراتر از گرایش های سیاسی بود به این ماجرا اشاره کردم تا یادآوری کنم علیرغم اختلاف نظر شدید سیاسی با ایشان،  فضای دوستانه ای بین ما و دیگر همکاران بر قرار بود.

همچنانکه در مجلس هفتم و هشتم نیز با بسیاری از همکاران اصولگرا با وجود اختلاف نظر روابط دوستانه ای داشته و داریم و دلیل این امر هم آن است که از نظر بنده سیاست همه چیز نیست و دوستانم می دانند که بنده برا ی خود اصولی فراتر از خط و خطوط جناحي کشوردارم بنابراین اگر از کسی تعریف یا دفاع میکنم بر اساس همین اصول است. ضمن تشکر از شما که برای روشن شدن ابهام این سوال را مطرح کردید باید نکاتی را یادآوری کنم اولا در مجلس ششم آقای سید علی اکبر موسوی خوئینی نماینده بودند نه آیت الله سيد محمد موسوی خوئینی ها ولی متاسفانه بعضی از سایت های اصولگرا منجمله جهان نیوز به گونه ای خبر را تنظیم کرده بودند که مخاطب چنین تصور می کرد که منظور از موسوی خوئینی، آیت الله موسوی خوئینی هاست که اینگونه نبوده است. گرچه موضوع مورد اختلاف در مجلس ششم در روز مورد اشاره مربوط  به آقاي دكتر رضا يوسفيان نماينده شيراز بود.

      مگر مصاحبه را قبل از انتشار ندیده بودید؟

 بنده معمولا و برای اجتناب از برخی اشتباهات سهوی به خبرنگارانی که به بنده مراجعه می کنند تاکید می کنم که شرط بنده برای مصاحبه  چک کردن آن قبل از تایید نهایی و چاپ در روزنامه است و همین تاکید را به خبرنگار محترم روزنامه شرق هم کردم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و مصاحبه بدون ارزیابی نهایی بنده منتشر شد.

 مثلا بنده تاکید کرده بودم که آیت الله موسوی خوئینی ها چه نقش ارزنده ای در قبل و بعد از انقلاب داشته اند و اینکه ایشان بودند که من را با شخص حضرت امام و نهضت الهی ایشان اشنا کردند  و بنده از طریق ایشان بود که در اوایل نهضت با بزرگانی چون مرحوم حاج سید احمد خمینی(ره) و آیت الله حاج شیخ حسن صانعی آشنایی پیدا کردم و ایشان حق استادی بر گردن ما دارند، بگذریم از اینکه هم مورد اعتماد حضرت امام بودند و بعد از انقلاب نیز امام(ره)  مسوولیت های مهمی چون دادستانی کل کشور وامیر الحاج را به ایشان واگذار کردند و بعد از رحلت امام نیز در زمره مشاوران مقام معظم رهبری بودند. اما متاسفانه برخی هجمه های ناروایی را در سالهای اخیر متوجه ایشان کرده اند که با توجه به شناختی که از شخصیت و سلامت اخلاقی آیت الله موسوی خوئینی ها دارم می دانم که این هجمه ها ناروا و به دور از انصاف و جزيي از برنامه حذف نيروهاي وفادار به امام و نظام است. اما فراموش نکنیم که آیت الله  موسوی خوئینی ها شاگرد عارف و سالکی چون مرحوم الهیان(رض) بوده است و در مکتب اخلاق ایشان پرورش یافته و به جز این هم از ایشان انتظار نمی رود.
نظرات بینندگان