arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

اردوغان: از ایران پول نگرفته ام

رجب طيب اردوغان ، نخست وزير تركيه روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا را در دادگاه عالي لندن وادار به عذرخواهي و پرداخت غرامت كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طيب اردوغان ، نخست وزير تركيه روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا را در دادگاه عالي لندن وادار به عذرخواهي و پرداخت غرامت كرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از عصر ايران، روز چهارشنبه دادگاهي در لندن به شكايت رجب طيب اردوغان از روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا رسيدگي كرد .

اين روزنامه بريتانيايي در شهريور ماه امسال با انتشار گزارشي مدعي شده بود كه اردوغان از دولت ايران 25 ميليون دلار گرفته تا آن را صرف هزينه هاي انتخابات آتي تركيه ( در تابستان 1390) كند .

اين گزارش مدعي شده بود كه اردوغان در عوض اين كمك ايران به قطعنامه چهارم تحريمي ايران در شوراي امنيت ( قطعنامه 1929) راي منفي داد و در دور زدن تحريم هاي بين المللي عليه ايران به كمك حكومت تهران شتافت .

پس از انتشار اين مطلب اردوغان طي اظهاراتي به شدت نسبت به انتشار اين گزارش واكنش
نشان داد و مطالب آن را تكذيب كرده و اعلام كرد كه از اين روزنامه بريتانيايي شكايت خواهد كرد.

جلسه رسيدگي به شكايت اردوغان روز گذشته در دادگاه عالي لندن برگزار شد و در اين جلسه وكيل اردوغان با اشاره به اينكه اين مطلب خلاف واقعيت روزنامه ديلي تلگراف با ايراد تهمت به نخست وزير تركيه و حزب متبوع وي ، چهره حزب حاكم تركيه را مخدوش كرده و انسجام سياسي حزب عدالت و توسعه را به خطر انداخته ، خواستار محكوميت روزنامه بريتانيايي از سوي دادگاه شد.

در اين جلسه وكيل روزنامه ديلي تلگراف با اظهار تاسف از انتشار چنين مطلب بدون سند و مدرك ، از اردوغان بابت انتشار اين گزارش عذرخواهي كرده است.

بر اساس بيانيه اي كه وكيل روزنامه ديلي تلگراف انتشار داده ، اين روزنامه متعهد شده تا بابت اين اتهام خود و نيز هزينه هاي دادرسي نخست وزير تركيه در محاكم بريتانيا غرامت بپردازد.

با وجودي كه وكيل اين روزنامه بريتانيايي مبلغ غرامت را اعلام نكرده اما خبرگزاري رسمي " آناتولي " تركيه اعلام كرده است كه ديلي تلگراف متعهد به پرداخت 25 هزار پوند به اردوغان شده است.

رجب طيب اردوغان در رسانه هاي تركيه  معروف به مرد شكايت از روزنامه ها و رسانه ها است . گفته مي شود دولت تركيه هم اكنون دهها پرونده شكايت از رسانه هاي تركيه به اتهام " ايراد افترا و تهمت " دارد.

تا كنون كمتر سابقه داشته كه يك مقام سياسي از يك روزنامه خارجي به محاكم كشور متبوع روزنامه شكايت ببرد.
نظرات بینندگان