arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران روی میز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع آمریکا با دفاع از رویکرد دولت اوباما در قبال ایران بار دیگر تهدید کرد که گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.

به گزارش مهر به نقل از برکینگ نیوز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع و «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشورحاضر شدند.

اشتون کارتر در این نشست با رد اعزام نیروی زمینی آمریکا  به عراق برای مقابله با داعش گفت بر اساس تجربه می‌داند اعزام نیروی زمینی به عراق برای مقابله با داعش و جایگزین کردن آنها با نیروهای محلی به تولید نتایج پایدار ختم نخواهد شد.

وی گفت: تلاش‌ها برای آموزش نیروهای عراقی برای مبارزه با  داعش به دلیل کمبود نیرو به آهستگی پیش می‌رود و آمریکا قادر نیست که تا زمستان سال جاری تعداد نیرویی که پیشتر پیش بینی کرده بود را آموزش دهد.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: طرح آمریکا در ابتدا آموزش ۲۴ هزار نیروی امنیتی عراقی در چهار پایگاه تا زمستان سال جاری بود، اما در حال حاضر نیرویی که داریم تنها برای آموزش ۷ هزار نیرو به اضافه ۲ هزار نیروی ضد تروریسم عراقی کافی است.

«کارتر» سپس در پاسخ به سوال یک نماینده درباره راهبرد واشنگتن برای مقابله با ایران، فارغ از موضوعات برنامه هسته‌ای ایران گفت آمریکا در حال حاضر ۳۵  هزار نیرو در منطقه خاورمیانه برای مقابله با نفوذ ایران دارد.

وی در ادامه بار دیگر ایران و داعش را دو چالش بزرگ برای ثبات خاورمیانه دانست.

کارتر همچنین ایران را بزرگترین چالش برای منافع آمریکا در منطقه خوانده و با دفاع از سیاست باراک اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران بار دیگر به تهدید نظامی ایران پرداخته و گفت: من اطمینان می دهم گزینه نظامی برای مقابله با ایران روی میز است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: ما بسیار به امنیت اسرائیل پایبندیم و در مذاکرات هسته ای جاری این مسئله را لحاظ می کنیم.
نظرات بینندگان