arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

تجلیل از جایگاه شامخ "كارگردان اروتیك ساز" در رسانه ملی

گر فیلمهای مملو از صحنه های ... این كارگردان مبنای دعوتش نبوده و صرفاً سابقش در ایران شامل یك مستند برای جنگ و سریال پاییز صحرا مدنظر قرار گرفته، آیا امثال مخملباف اوضاع بهتری برای دعوت به رسانه ملی ندارد و یا با توجه به عقبه سنگین فیلمهای خوبی كه این كارگردان غرب نشین داشته، نمی توان آثار و عملكرد چند سال اخیرش را نادیده گرفت و او را به رسانه ملی دعوت كرد؟! آیا یك فیلم غیراخلاقی ساز وضعش از عباس كیارستمی بهتر است كه علاوه بر انتصاب به عنوان داور جشنواره 29 فیلم فجر در رسانه ملی كه حتی به بیرون ماندن چند تار موی یك بازیگر ایراد گرفته می‏ شود, در برنامه "راز" طالب زاده حضور یابد؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امشب (پنجشنبه) برنامه "راز" در اقدامی غیرمنتظره، بی سابقه و باورنكردنی، شخصی را به عنوان میهمان شبكه چهارم سیما به نمایش گذاشت و ساعات پایانی شبكه فرهیختگان به تعریف و تمجید از سوابق فردی سپری شد كه به نظر می رسد صلاحیت حضور در تلویزیون ملی را نداشت و در واقع با دعوت این تهیه كننده و كارگردان، عملاً به "حیثیت سازمان صدا و سیما" به عنوان رسانه رسمی و سراسری "جمهوری اسلامی ایران" و ارائه دهنده چهارچوب فرهنگی مورد تایید نظام، به مدد قدرت تشخیص پایین مدیران این سازمان عریض و طویل، ضربه جدی وارد شد كه از این حیث به تمامی هنرمندان متعهد ایرانی و دلسوزان سیما باید تسلیت عرض نمود.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از آینده، برنامه "راز" نادر طالب زاده كه با دیدگاه های خاص و بعضاً متكی بر توهم توطئه بر مبنای تحلیل چهره های متوسط آغاز شد و با توجه به جایگاه تهیه كننده آن نزد مدیران صداوسیما همچنان روی آنتن باقی ماند، نوعا محل طرح برخی موضوعات و یا برخی اشخاص است كه چهره كلی برنامه را تحت الشعاع قرار داده است و یكی از دلایل این اشتباهات، نقش آفرینی علایق و روابط فردی به جای كارشناسی های سنگین و طولانی برای طرح برنامه و مشخص كردن میهمانان است و در بسیاری از این برنامه های "راز"، اشخاصی به عنوان میهمان دعوت شده اند كه وقتی كنار هم قرار می گیرند، تنها نقطه مشتركشان، رفاقت با نادر طالب زاده است.

فرزند سرتیپ یا سرلشگر طالب زاده اردوبادی كه انشاءالله با تسلطی كه بر زبان انگلیسی دارد، گافی كه در دعوت كارگردان فیلم های غیراخلاقی داشته سهوی بوده و اصلاً روزنامه و وب سایت های فارسی از جمله آینده را در طول هفته های اخیر نخوانده و سوابق این كارگردان در هالیوود را نمی داند، در حركتی باورنكردنی، اسدالله نیك نژاد ملقب به Essy Niknejad كه در هالیوود به تهیه كنندگی و كارگردانی آثاری با مفاهیم اروتیك پرداخته و با یك جستجوی ساده، تمامی آثار غیراخلاقی اش در دسترس است را به این برنامه آورد تا در خصوص جایگاه این شخص در هالیوود و اعتبارش (!) و اسكار و فیلمسازی حرفه ای سخن بگوید، حال آنكه این شخص حتی یك فیلم شاخص جز همین آثار اروتیك در غرب نساخته است!

طالب زاده در این برنامه برای اینكه این شخص را در اصطلاح Presentation یا معرفی و البته تجلیل كند، تنها به سریال جنجال آفرین پاییز صحرا پرداخت كه اشاره شد امام از آن خوشش آمد، حال آنكه در آن جنجال ها بر صداوسیما، امام صرفا عنوان كردند پخش این سریال به لحاظ شرعی بلااشكال است و مشخص نیست نیك نژاد از كجا فهمیده امام خمینی (ره) از این اثر خوشش آمده است؟! طالب زاده البته در خصوص چرایی عدم پخش آثار "هالیوودی" كارگردان و تهیه كننده میهمان عنوان كرد به واسطه كیفیت پایین این آثار، ترجیح داده اند پخش نكنند، اما اگر آقای طالب زاده نتوانسته به اینها دسترسی پیدا كند، «آینده» حاضر است برخی از تریلرهای فیلم های این كارگردان كه حقیقتاً شرم آور است را در اختیار سیما قرار دهد، به شرط آنكه اینها از رسانه ملی پخش شود و مشخص گردد، چه كارگردانی به این رسانه دعوت شده است.

اگر فیلم های مملو از صحنه های غیراخلاقی این كارگردان مبنای دعوتش نبوده و صرفاً سابقش در ایران كه شامل ساخت یك مستند برای جنگ و همین سریال پاییز صحرا بوده، مدنظر قرار گرفته، آیا مخلمباف اوضاع بهتری برای دعوت به رسانه ملی ندارد و یا با توجه به عقبه سنگین فیلم های خوبی كه این كارگردان غرب نشین داشته، نمی توان آثار و عملكرد چند سال اخیرش را نادیده گرفت و او را به رسانه ملی دعوت كرد؟! آیا یك فیلم غیراخلاقی ساز وضعش از عباس كیارستمی بهتر است كه علاوه بر تبلیغش، كه پیش از این توسط شمقدری معاونت سینمایی وزارت ارشاد با انتصاب به عنوان عضو هیات داوران جشنواره 29 فیلم فجر به وقوع پیوست و در نهایت با رسوایی استعفاء داد، در رسانه ملی نیز برایش نوشابه های متعدد باز می شود؟! آیا در رسانه ملی كه حتی به بیرون ماندن چند تار موی یك بازیگر یا یك آرم بر روی پیراهن یك مصاحبه شونده، ایراد گرفته می‏  شود، در برنامه "راز" طالب زاده حضور یابد؟!

در ایامی كه حتی برخی كارگردانان همچون عباس كیارستمی به واسطه تفكرات روشنفكری بایكوت شده اند و یا اثری از كارگردان ارزشی همچون مجید مجیدی و یا كارگردانان توانمندی چون كمال تبریزی در برنامه هایی همچون راز یا هفت مشاهده نمی شود، میدان به یك اروتیك ساز داده شده تا ادعا كند همه جشنواره های سینمایی جهان مستقل نیستند و غیرمستقیم با ذكر این نكته كه آنها صرفاً به فیلم هایی كه بدبختی ایران را روایت كند، جایزه می دهند و فرش قرمز برای عواملشان پهن می كنند، "فیلم بچه های آسمان" مجید مجیدی یكی از شاخص ترین و اخلاقی ترین آثار سینمای پس از انقلاب را زیر سوال ببرد و اینكه مثلاً در یك فیلم كودكی كفش ندارد را روایت بدبختی  و عامل جایزه بردنش بداند؟!

این در حالی است كه به "بچه های آسمان" مجید مجیدی كه حقیقتاً رنگی از خدا در آن قابل لمس بود، به عنوان اثر تحسین شده منتقدین بسیاری از ملل جهان، علاوه بر جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور 1998 و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو 1999 برگزیده‌ شد، جزء 5 نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم خارجی اسكار 1998 بوده است و با توجه به آنكه نیك نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش تاكید داشت كه آكادمی اسكار جوایزش توسط اعضاء اتحادیه سینمایی و سینماگران انتخاب می شود و همچون جشنواره فجر چند نفر فیلم های برتر را انتخاب نمی كنند و انتخاب آزاد است، باید پرسید این تناقض را چگونه می تواند پاسخ دهد؟

از این پرسشها كه بگذریم، اصلاً نیك نژاد كجای سینمای ایران است كه خود را شایسته زیرسوال بردن آثار فاخری چون بچه های آسمان از یك كارگردان متعهد و انقلابی چون مجید مجیدی می كند و آیا او با توجه به سوابقش در هالیوود، بهتر نبود در خصوص سهم اروتیك در سینمای هالیوود سخن بگوید كه در این خصوص سوابق تخصصی هم دارد و وارد سینمای مولف نشود؟

آیا بهتر نبود، اسی نیك نژاد از سوابق فیلمسازی اش در هالیوود همچون Red Shoe Diaries ، Women of the Night ، Black Sea 213، A Place Called Truth و Shame, Shame, Shame سخن به میان بیاورد و بگوید در این سال ها، او چگونه برای ایران در آمریكا افتخارآفرین بوده و مایه افتخار ایران شده است؟! آیا عزت الله ضرغامی و دارابی به عنوان متولیان اصلی رسانه ملی تصور نمی كنند، آنچه صرفاً به نام نیروهای ارزشی در صدا وسیما و تحت لوای این برنامه پخش شد، دقیقاً ناتوی فرهنگی بوده و اسب تروایی بوده كه دوستان بدون آگاهی یا با آگاهی اندك از داخلش، با قافله سالاری طالب زاده اجازه داده اند به قلب رسانه ملی راه یابد و آن هم در شبكه فرهیختگان و نخبگان، معرفی و برجسته شود؟ آیا پدران و برادرانمان انقلاب كردند كه چنین اشخاصی بیایند و تئوریسین جریان های فرهنگی ایران شوند و از مقام شامخشان در سیما تجلیل شود؟ جز تسلیت به ملت متعهد ایران كه خون ها برای پابرجا ماندن این نظام در سی و اندی سال اخیر داده اند، به واسطه وقوع چنین واقعه تلخی چه می توان گفت؟

پس در آخر به مسئولان ارشد صدا وسیما و دیگر نهادها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این هشدار جدی را می‏دهیم كه تصور نكنند نیروهای انقلابی و متعهد به ارزش های نظام، می پذیرند اینچنین ارزشهای مملكت به سخره گرفته شود و به امثال این شخص توسط این نهاد یا دیگر نهادها بودجه اختصاص یابد تا محصول مشترك با آمریكا بسازد و كارگردانان متعهد داخلی سماق بمكند. در آخر تنها باید پرسید اسی نیك نژاد از توجه وسیع كدام مسئولان ارشد به سینما سخن به میان می آورده و وی با كدام مسئولان ارشد ملاقات و دیدار چندین ساعته داشته و متوجه این حمایت (كه ابسیاری از سینماگران داخلی آن را نمی بینند!) شده و در نهایت نیز كدام مسئول برایش بودجه ای سنگین جهت ساخت محصول مشترك(!) ایران و آمریكا در نظر گرفته است؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
0
والله اگر منظورتان سریال کفشهای قرمز باشد سریال زیبائی ست.
ببینید نگریستن از دریچه زیبائی شناسی به زن جرم نیست بلکه یک هنر است
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
0
0
اگر میتونید خودتون مشکلات جنسی جوانان و زنان مارو بصورت اسلامی بسازید واگر نمیتونید لطفا سکوت کنید !!!!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
0
A Place Called Truth
D.R: Rafael Eisenman

Black Sea 213
D.R: Rafael Eisenman

Shame, Shame, Shame
D.R: Zalman King

نمیدونم این متن با توجه به کدوم منبع نوشته شده، من این فیلمارو تو IMDB پیدا کردم.
روا نیست اکه نسبت به مساله ای اعتراض داریم به هر قیمتی حتی دروغ بخواهیم چیزی که وجود نداره رو بزرگ گنیم...
یاعلی
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
0
A Place Called Truth
D.R: Rafael Eisenman

Black Sea 213
D.R: Rafael Eisenman

Shame, Shame, Shame
D.R: Zalman King

نمیدونم این متن با توجه به کدوم منبع نوشته شده، من این فیلمارو تو IMDB پیدا کردم.
روا نیست اکه نسبت به مساله ای اعتراض داریم به هر قیمتی حتی دروغ بخواهیم چیزی که وجود نداره رو بزرگ گنیم...
یاعلی
نظرات بینندگان