arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

يمن يک پايگاه نظامي سعودي را تصرف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش يمن و کميته هاي مردمي اين کشور، پايگاه نظامي سعودي المخروق در شهر نجران در جنوب عربستان را به تصرف درآوردند.

نيروهاي يمني همچنين پس از احاطه بر پايگاه نظامي اللبنات در شهر جوف، مقادير زيادي تسليحات و تجهيزات نظامي سعودي ها را به غنيمت گرفتند و پرچم يمن را در اين پايگاه به اهتزار درآوردند.

ارتش يمن همچنين اداره پليس عربستان در ظهران در جنوب عربستان را هم گلوله باران کرد و اردوگاه نظامي الحمامه را با موشک هاي گراد هدف قرار داد.

همچنين به نوشته يمني پرس، نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي پس از درگيري شديد با شبه نظاميان عبد ربه منصور هادي و عناصر القاعده (مورد حمايت متجاوزين سعودي) در منطقه دار سعد، به سمت شهر الانشاءات پيشروي کردند.

تارنماي المرصد به نقل از يک مقام نظامي يمني خاطرنشان کرد: ارتش و نيروهاي مردمي يمن در شهر المنصوره نيز پيشروي کردند و بسياري از مواضع نظامي شبه نظاميان عبدربه منصور هادي و تروريست هاي القاعده در منطقه البريقه را به تصرف خود درآوردند.

مقام ياد شده تاکيد کرد: ارتش و کميته هاي مردمي يمن همچنين شبه نظاميان عبدربه منصور هادي و القاعده در خور عميره را با توپخانه مورد هدف قرار دادند که در نتيجه آن ده ها تن از عناصر تروريست کشته و يا زخمي شدند.

ارتش و کميته هاي مردمي يمن همچنين پس از در اختيار گرفتن اردوگاه اللبنات (متعلق به القاعده) در منطقه الجوف، مهمات و تجهيزات نظامي سنگين را به تصرف خود درآوردند.

در ميان تسليحات به غنيمنت گرفته شده مي توان به تانکها و توپ هاي ضد هوايي و تسليحات سبک و نيمه سنگين پيشرفته سعودي از جمله کلاشينکوف نوع گيتري اشاره کرد.

علاوه بر آن دهها هزار قطعه سلاح سبک و نيمه سنگين توسط ارتش و کميته هاي مردمي به همراه صدها خودرو شاص اهدايي رژيم سعودي به غنيمت گرفته شد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان