arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

تيغ سانسور رسانه‌هاي غربي بر تشييع باشکوه شهداي غواص

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استراتژي رسانه‌هاي جهان موسوم به رسانه‌هاي جريان اصلي (Main stream) هميشه در جهت نفي مفهوم «مقاومت» حرکت مي‌کنند و هر اتفاق و رويدادي که موجب شود روحيه «ايثار» و «مقاومت» در برابر سياست‌هاي کشورهاي غربي تقويت گردد، با سانسور و سکوت خبري آنها مواجه مي‌شود.

روز سه‌شنبه مراسمي از تشييع پيکرهاي مطهر شهدا در تهران برگزار شد که باتوجه به استقبال خيل عظيمي از مردم انقلابي در چند سال گذشته بي‌سابقه بود.

اکثر اين شهدا غواصاني بودند که در عمليات کربلاي 4 که توسط هواپيماهاي جاسوسي آمريکا لو رفته بود و به طرز دردناکي به شهادت رسيده بودند. بيشتر رسانه‌هاي کشورهاي غربي که از حاميان اصلي صدام حسين معدوم در هشت سال جنگ تحميلي عليه مردم ايران بودند، هنوز هم در تلاش براي بايکوت خبري نگه‌داشتن روحيه «مقاومت» و «ايثار» رزمندگان اسلام هستند.

تشييع شهدا موجب تقويت روحيه و زنده نگه‌داشتن مفهوم «مقاومت» و «ايثار» در جامعه مي‌شود

از معدود رسانه‌هاي غربي که اين مراسم را پوشش دادند، مي‌توان از «يورونيوز»، «ديلي ميل» و « اي بي سي نيوز» نام برد؛ اما بسياري از رسانه‌هاي اصلي غربي مانند سي‌ان‌ان، بي‌بي‌سي، الجزيره عربي، الجزيره انگليسي، العربيه، الحدث، فرانس 24 و ديگر شبکه‌ها و رسانه‌هاي مکتوب غرب و منطقه نسبت به اين تجمع بسيار وسيع در تهران که مربوط به هشت سال جنگ با رژيم بعثي بود، با بي‌اعتنايي و سکوت خبري گذشتند و هيچ گونه تصوير يا خبري از اين مراسم پخش نکردند.

رسانه‌هاي اصلي غربي مانند سي‌ان‌ان، بي‌بي‌سي و... نسبت به مراسم بسيار باشکوه تشييع شهدا با بي‌اعتنايي و سکوت خبري گذشتند و هيچ گونه تصوير يا خبري از اين مراسم پخش نکردند

اين در حالي است که هميشه جزئي‌ترين اتفاقات مربوط به ايران به خصوص رويدادهايي که در مخالفت با جمهوري اسلامي ايران رخ مي‌دهد را بازتاب کامل و حتي در بعضي مواقع به طور اغراق‌آميزي به آن مي‌پردازند.

 به عنوان نمونه مي‌توان به گردهمايي و تجمع چند صد نفري اخير اعضاي گروهک تروريستي منافقين در پاريس که در يکي از سالن‌هاي اين شهر جمع شده بودند، اشاره کرد که رسانه‌هاي تايمز لندن، سايت خبري اتحاديه اروپا، تلويزيون الجزيره، فرانسه24، واشينگتن‌تايمز، فاکس‌نيوز، خبرگزاري فرانسه و... در پوشش خبري خود اين تجمع را ده‌ها هزار نفري اعلام کردند.

اين رسانه‌هاي خبري غربي پيش‌تر از اين نيز رويداد ميليوني اربعين که «بزرگترين راهپيمايي جهان» محسوب مي‌شود و در جهت نشر فرهنگ «عاشورايي» بود را با تيغ سانسور خود مواجه و اين اتفاق را نيز بايکوت خبري کردند.

رسانه‌هاي غربي پيش‌تر از اين نيز رويداد ميليوني اربعين که «بزرگترين راهپيمايي جهان» محسوب مي‌شود را به علت جلوگيري از نشر فرهنگ «عاشورايي» با تيغ سانسور خود مواجه کردند

استراتژي رسانه‌هاي جهان موسوم به رسانه‌هاي جريان اصلي (Main stream) که در حال شکل‌دهي افکار عمومي غالب مردم جهان و تابعي از سياست حکام کشورهاي زورگو هستند، هميشه در جهت نفي مفهوم «مقاومت» حرکت مي‌کنند و هر اتفاق و رويدادي که موجب شود روحيه «ايثار» و «مقاومت» در برابر سياست‌هاي کشورهاي غربي تقويت گردد، با سانسور و سکوت خبري آنها مواجه مي‌شود تا اين رسانه‌ها به عنوان بازوهاي عمليات رواني غربي‌ها، عرصه را براي گسترش اين سياست‌ها فراهم کنند.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان