arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

خزاری: ای کاش مراسم تشییع شهدا با اهداف سیاسی گره نمی خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر سابق ایران در سازمان ملل گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدا باعث شد حماسه ای بزرگ در دل تاریخ ایران اسلامی خلق شود اما ای کاش شیرینی این حضور با اهداف سیاسی گره نمی خورد.

صادق خرازی روز شنبه در گفت وگوی با ایرنا، افزود: فضای سیاسی حاکم در شرایط فعلی در خور یک جامعه اسلامی نیست و این موضوع کاملا مشهود است که برخی جریان های سیاسی اهداف خاصی را در این زمینه دنبال می کنند.

سفیر سابق ایران در سازمان ملل تصریح کرد: کسانی که در شرایط فعلی باید پاسخگوی عملکرد هشت ساله خود باشند امروز از دولت طلبکار شده اند.

وی به نام گذاری سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی بین مردم و دولت اشاره کرد و گفت: وقتی امسال به نام وحدت مزین شده این فعالیتهای هدفمند که عده ای برای تخریب دولت انجام می دهند چه معنی می دهد؟ دولت را تحت فشار قرار می دهند تا چه چیزی را بدست بیاورند؟

خرازی گفت: در سال های گذشته زمانی که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت این افراد چه می کردند که امروز از هر فرصتی برای تخریب دولت استفاده می کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: به بهانه های مختلف با عناوین گوناگون روزی به اسم دلواپس روزی به نام ما نگران نیستیم به دولت فشار می آورند ان هم در شرایطی که با کمبود منابع بسیار زیادی روبه رو هستیم و فشارهای خارجی نیز دغدغه بسیار زیادی رات برای دولت به وجود آورده است.

خرازی با تجلیل از حضور حماسی مردم در تشییع شهدا تاکید کرد: متاسفانه عده ای با اهداف سیاسی از مقام شهدا سوء استفاده می کنند و سعی می کنند افرادی که پرونده های بسیار زیادی علیه آنان در دادگاه ها تشکیل شده را احیا کنند.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل تصریح کرد: شهدا به عده ای خاص تعلق ندارند که عده ای با در دست داشتن تریبون های خاص به صورت علنی به دولت توهین کنند و در حساس ترین زمان ممکن بر طبل نفاق بکوبند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با حمایت از فعالیتهای دولت در عرصه های مختلف بین المللی، گفت: این یک واقعیت است که با رفع تحریم همه مشکلات ما حل نمی شود اما نباید فراموش کنیم که تحریم ها زندگی مردم را با مشکلات بسیار زیادی روبه رو ساخته اند.

وی به ضرورت ظرفیت سازی در عرصه های مختلف اقتصادی توسط دولت اشاره کرد و گفت: تحریم مساله امروز و فردا نیست بلکه یک مشکل همیشگی برای نظام اسلامی بوده اما در شرایط فعلی عزم مناسبی برای حل این مسائل شکل گرفته است.

خرازی یادآورشد: اعتقاد قلبی من این است که دولت می تواند موضوع هسته ای را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و آن را حل کند.

این فعال سیاسی گفت: در موضوع پرونده هسته ای ایران نمی توان گفت که تنها کشورهای دیگر مقصر هستند ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم بلکه در طول تاریخ بعضا با اتخاذ سیاست های غلط شرایط را برای حل پرونده هسته ای ایران سخت کرده ایم.

وی در ادامه صحبت های خود به مصاحبه اخیرش با یکی از ماهنامه های کشور اشاره کرد و افزود: آنها که می خواهند اصلاح طلب بودن من را با یک مصاحبه ارزیابی کنند بهتر است فکری به حال خودشان کنند، خط قرمز من از ابتدا اصلاحات بوده و خواهد بود.

خرازی گفت: من همان اصلاحاتی را قبول دارم که مورد تایید پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار و حضرت مهدی (عج)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

خرازی تاکید کرد: این یک مصاحبه تاریخی است ای کاش همه کسانی که به من انتقاد کردند تمام مصاحبه را می خواندند نه اینکه بریده شده آن را در سایتها پیگیری کنند.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل با اشاره به اینکه تاریخ را نمی توان کتمان کرد، گفت: با همه علایقی که به برخی دارم اما نمی توانم مصاحبه را کتمان کنم هرچند این موضوع قابل طرح است که آیا باید در شرایط فعلی عنوان می شد یا در یک زمان دیگر.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان با تمام قدرت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهد کرد و قطعا نماینده هایی را در حوزه های مختلف معرفی می کند.

خرازی با اشاره به اینکه مهم ترین رویکرد ما حرکت در زمینه وحدت میان اصلاح طلبان است، تصریح کرد: هنوز در حزب ندا به ائتلاف با احزاب دیگر فکر نکرده ایم.
نظرات بینندگان