arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۹۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
اسناد ويکي‌ليکس (2 ، 3 و 4)

عربستان: تا می توانید علیه ایران خبر بزنید و به اعتراض دولت این کشور توجه نکنید/ نامه فصیل به پادشاه: پول بدهید، شبکه تلویزیونی علیه ایران و شیه راه اتدازی کنیم

پادشاه (سابق) عربستان در دو دستور شماره 883 و 2166 خود از رسانه های وابسته به این کشور می خواهد بدون توجه به اعتراضات دولت ایران به «برملا کردن نقش ایران» ادامه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستور دولت عربستان براي تبليغ عليه ايران/ نامه سعود فصیل به پادشاه: پول بدهید، شبکه تلویزیونی علیه ایران و شیه راه اتدازی کنیماسناد فاش شده در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس نشان می دهد دولت عربستان سعودی به رسانه های وابسته به این کشور دستور داده است تا علیه ایران تبلیغ کنند.

به گزارش انتخاب، پادشاه (سابق) عربستان در دو دستور شماره 883 و 2166 خود از رسانه های وابسته به این کشور می خواهد بدون توجه به اعتراضات دولت ایران به «برملا کردن نقش ایران» ادامه دهند.

در این سند از رسانه های وابسته به عربستان خواسته شده است تا در تبلیغات خود به اوضاع داخلی ایران نپردازند و به مقامات بلندپایه این کشور به طور علنی اهانت نکنند.

بر اساس یکی از این سندها‌، سعود الفیصل وزیر وقت امور خارجه عربستان در نامه خود به دولت این کشور با اشاره به یادداشت اعتراض سفارت ایران در ریاض به مطالب مطبوعات عربستان علیه تهران می نویسد: رویکرد مطبوعات ایران نه تنها بهبود پیدا نکرده است، بلکه حملات آنها علیه عربستان و شخصیت های سیاسی آن اخیرا تشدید شده است.

دستور دولت عربستان براي تبليغ عليه ايران/ نامه سعود فصیل به پادشاه: پول بدهید، شبکه تلویزیونی علیه ایران و شیه راه اتدازی کنیم

در این نامه آمده است: مقامات ایرانی به اعتراضات مستمر سفارت عربستان در تهران به مطالب رسانه های ایران توجه نشان نمی دهند. بنابراین بر اساس دستورات شماره 2166 و 883 ، عربستان باید اعتراضات دولت ایران را نادیده بگیرد و مطبوعات محلی سعودی به برملا کردن نقش ایران ادامه دهند. البته این مسئله نباید شامل پرداختن به اوضاع داخلی ایران و اهانت قابل توجه به سران این کشور باشد و نباید به یک حمله سازماندهی شده تبلیغاتی تبدیل شود.


پرداخت پول برای شبکه ضد ایرانی

یکی از اسناد وزارت امور خارجه عربستان سعودی که در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر شد حاکی از تلاش این کشور برای تاسیس شبکه تلویزیونی و روزنامه در مصر علیه ایران و تشیع است.

سعود الفیصل وزیر سابق امور خارجه عربستان در نامه ای به دربار پادشاه این کشور خواستار تامین مالی تاسیس شبکه تلویزیونی و روزنامه در مصر برای تبلیغ علیه ایران و شیعیان شده است. سعود الفیصل این نامه را بر اساس درخواست مصطفی بکری از سفیر عربستان در قاهره نوشته است.

مصطفی بکری که این نامه او را روزنامه نگار نزدیک به شورای عالی نیروهای مسلح مصر و شخص عبدالفتاح السیسی معرفی می کند در دیدار با سفیر عربستان در قاهره خواستار کمک مالی برای تبدیل هفته نامه اش به روزنامه و نیز تاسیس یک شبکه تلویزیونی به منظور مقابله با «گسترش نفوذ ایران» شده است. بکری در این دیدار تاکید می کند ایرانیها تماس با او و بسیاری از روزنامه نگاران مصری را برای جذب آنها آغاز کرده اند.

بکری تاکید می کند می داند بیشتر مصریها به تلاش های ایران پاسخ مثبت نخواهند داد، اما این اقدام ایران در هر صورت مستلزم اقدام فوری با حمایت عربستان است. بکری در دیدار با سفیر عربستان خواستار تبدیل کردن هفته نامه «الاسبوع» به روزنامه، تشکیل حزب سیاسی و راه اندازی شبکه ماهواره ای علیه شیعیان و در حمایت از موضع عربستان شده است. سعود الفیصل در نامه خود پیشنهاد می کند بکری با وزیر فرهنگ و رسانه های عربستان برای گفتگو در این باره دیدار کند.



تلاش عربستان براي جلوگيري ازپخش شبکه‌هاي ايراني     


عربستان سعودی تلاش گسترده ای را برای جلوگیری از پخش شبکه های ایرانی از ماهواره ها انجام داده است.

اسناد منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس از مکاتبات وزارت امور خارجه عربستان ثابت می کند ریاض برای جلوگیری از پخش شبکه های ماهواره ای ایران به طور جدی تلاش می کند.

یکی از این اسناد نشان می دهد شخص پادشاه (سابق) عربستان دستور جلوگیری از پخش شبکه العالم را از ماهواره عرب ست صادر کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳۸
غیر قابل انتشار: ۶
آریو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
28
63
چرا دولت ایران هیچ عکس العملی نشون نمی ده ...صبر تا کی ؟!!!!
رنجبران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
15
77
آل سعود (آل سقوط) ننگت باد. جرثومه فساد دنیای اسلام.
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
9
84
اينا كه پنهان از هيچ عاقلي نبود كه حالا اشكار بشه،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
26
73
مراجع حج را حرام کنند
نظرات بینندگان