arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

ورود ۸۰ هزار تروریست از ترکیه و اردن به سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: تاکنون 80 هزار تروریست از مرزهای ترکیه و اردن وارد سوریه شده اند.

به گزارش العالم، بشار الجعفری در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: گروه های تروریستی موسوم به «جیش الفتح» و «جیش الیرموک» که تحت فرماندهی «جبهه النصره»، هستند، توسط رژیم صهیونیستی، اردن و آمریکا آموزش دیده اند.

وی مطالب ارایه شده توسط برخی محافل درباره اوضاع سوریه را برای گمراه کردن افکار عمومی جهان و کشورهای عربی و با هدف تشویش علیه دولت سوریه دانست و تاکید کرد که در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ، گزارش هایی است که توسط «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و یا معاونان ویژه وی منتشر می شود.

بشار الجعفری افزود: نمی توانیم شتاب زده عازم نشست «ژنو3» شویم، زیرا در حال حاضر هیچ چیز مهمی در این زمینه مهیا نیست؛ برای اینکه به این نشست برویم باید «دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل درباره سوریه، سخنان واضح و روشن درباره این کشور ارایه دهد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هشدار داد که برخی قدرت های عربی و بین المللی نمی خواهند ماموریت دی میستورا موفقیت آمیز باشد.

وی در عین حال تاکید کرد که دولت سوریه برای تعامل مثبت با هرگونه تلاش برای پیشبرد راه حل سیاسی در سوریه آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، دی میستورا ماه گذشته مذاکراتی را برای بحث و تبادل نظر بحران سوریه با مقام های مختلف از جمله مقام های سوریه، مخالفان و انجمن های مدنی این کشور و همچنین نمایندگان دولت های منطقه آغاز کرد. این مذاکرات تا تیر ماه ادامه خواهد داشت.

نماینده سازمان ملل در سوریه تلاش می کند مفاد کامل طرح تصویب شده در جریان اولین نشست بین المللی بحران سوریه (10 تیر 1391) را اجرایی کند.

طرح پیشنهادی سازمان ملل شامل شکل گیری دولت انتقالی متشکل از اعضای دولت فعلی و مخالفان دولت و دیگر احزاب با قدرت اجرایی کامل در سوریه است.
نظرات بینندگان