arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۱۷۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره): آیا کیهان واقعا دغدغه تحریف چهره یادگاران امام را دارد؟!

در پی درج مطلبی در روزنامه کیهان امروز دوشنبه 1394/4/1 روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) جوابیه ای صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی درج مطلبی در روزنامه کیهان امروز دوشنبه 1394/4/1 روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش «انتخاب»، متن جوابیه به این شرح است:

بسمه تعالی

مدیر مسئول روزنامه کیهان

 جناب آقای حسین شریعتمداری

با سلام

با کمال تعجب و تأسف در صفحه اول امروز آن روزنامه  مطلبی با تیتر «آیا سید حسن خمینی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام موضع می گیرند؟» را انتشار داده است که هر خواننده ای که متن ذیل آنرا بخواند بوضوح متوجه این نکته می شود که از طرح این سوال هدفی جز تخریب یادگار امام و موسسه نشر آثار امام که ظاهرا این روزها با بهانه و یا بدون آن  در دستور کار محافلی خاص قرار گرفته است نمی باشد. هفته‌نامه در شماره جدید خود گفتگویی را با حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دعایی داشته است.  ربط آن نشریه و گوینده و پاسخ دهنده با موسسه نشر آثار امام و تولیت معزّز آن چیست که جنابعالی قبل از آنکه از موضع موسسه استفسار نمایید خود را مجاز به طرح این سوال القایی منفی کرده اید؟ در این رابطه چند تذکر ذیل را ضروری می دانیم :

1 – اگر واقعا آن روزنامه دغدغه تحریف مواضع امام را دارد آیا راه صواب آن نبود که اول مطلبی را که از آن اطلاع یافته اید برای موسسه ارسال می کردید و همانجا – نه در صفحه اول روزنامه – از موضع موسسه پیرامون مطلب گفته شده سوال می کردید؟

2- شما قطعا اطلاع داشته و دارید که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در باره هر دو موضوع مطروحه در آن گفتگو قبلا به صراحت بارها اعلان موضع کرده است. و قرار نیست که هر روز در برابر مطلبی تکراری بیانیه صادر کند. موسسه بوظایف خویش کاملا آگاه است و در اینگونه موارد – البته بعد از مراجعه به متن اصل مطلب – نه به شیوه آن روزنامه بلکه براساس وظیفه قانونی خویش تذکر لازم به نشریه مذکور برای اصلاح موضوع و درج نظر موسسه را در شماره بعد می دهد. شما که از مواضع صریح اعلان شده قبل موسسه اطلاع کامل دارید چرا بجای این سوال، در آغاز و یا پایان این مطلب به مواضع موسسه نه تنها اشاره ای نکرده اید بلکه بجای استناد و تشکر از موسسه ، با این تیتر، القای خلاف کرده اید؟ براستی چرا؟

3- شما که اینگونه بسرعت نشریات و  رسانه ها را رصد می کنید آیا اعلام نظر چندین باره مسئولین موسسه در باره اصالت نامه حضرت امام به نهضت آزادی را که با شفافیت و توضیح دقیق و کافی همین چند روز قبل در پایگاه خبری جماران در باز نشر گفتگوی قائم مقام موسسه با ضمیمه سیاسی اجتماعی نشریه تربیت منتشر شده است را ملاحظه نکرده اید؟ نکته بسیار شایان توجه آنکه برخلاف تیترهای مکرر القایی آن روزنامه نسبت به موسسه ، مصاحبه مذکور نشان دهنده عمق و دقت نظر موسسه نشر آثار حضرت امام نسبت به شناخت اولویتها و پیش بینی نیازهای جامعه می باشد. یاد آور می شویم این گفتگو در اوایل خرداد و قبل از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد انجام یافته و با تیتر «باید با ترسیم یک بعدی و تحریف اندیشه امام مقابله کرد» در نشریه ضمیمه تربیت بچاپ رسیده است و در آن ضمن بررسی انواع تحریفهای احتمالی و بیان سیاستها و مواضع موسسه به موضوع ضرورت استخراج محکمات و اصول ثابت اندیشه امام نیز به تفصیل تأکید شده است. شما که بارها بجای سوال از خود موسسه ابتدا آنرا با خوانندگانتان در میان گذاشته اید آیا به خوانندگان آن روزنامه حق نمی دهید اقلا یکبار ، با چاپ مشروح این گفتگو نظر شفاف موسسه را در اینگونه موارد به اطلاع ایشان برسانید؟

4 – آنچه را حضرت  آقای دعایی – بنا به نقل مطلب امروز آن روزنامه - در رابطه با تلاش مرحوم یادگار امام برای پیشگیری از  موضوع در ماجرای قائم مقام رهبری گفته اند دقیقا مطابق با واقع است . برای اطلاع بیشتر به همان رنجنامه آن مرحوم مراجعه کنید.

5 - شما در تیتر مقاله امروزتان که نوشته اید «پنجه تحریفگران اینبار بر چهره سید احمد خمینی» و همچنین در پایان مقاله نیز از عقده گشایی علیه امام و یادگار امام ابراز ناراحتی کرده اید، اگر واقعا دغدغه تحریف چهره یادگاران امام را دارید لطفا تیترهای باز نشر شده مطلبی که همین یکی دو روز اخیر در برخی سایتها و روزنامه ها انتشار یافت که در آن هتاکی و اهانتی آشکار و بلاوجه به بیت امام شده بود را نیز ملاحظه بفرمایید!!

روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (سلام الله علیه)
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۶۵
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
36
443
کسی نیست فیتلیله انحراف کیهان را پایین بکشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
20
383
چه کسی در خصوص نشر اکاذیب ، تهمت و افترا های روزنامه کیهان رسیدگی می کند . . . . .
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
فقط خدا
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
301
37
درود بر کیهان .نظرش رو همیشه با شجاعت گفته
مختار
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
9
165
کاش همه در ابراز نظر و عقیده مثل برادر کیهان آزاد بودند.ولی این برادر کیهان دیگه داره خودی ها رو هم میرنجونه.خیلی خوشحال میشم چند تا عکس دفاع مقدس آقای شریعتمداری رو ببینم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
11
151
آقای شریعتمداری اگر به بیت امام رحم ندارید لا اقل حرمت امام را نگه دارید.
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
10
169
کیهان مرکز افراطی گری است
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
10
124
از کیهان هر کاری بر می آید ، این که آسان ترین کار هستش
یوسف
|
United States
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
11
144
به قول علی مطهری حرف های کیهان نیازی به تکذیب ندارد، اکثریت قابل توجه مردم حرف های کیهان را نمی پذیرند..
و این جمله مطهری که کیهان از دوستان نادان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و دوستیهای آن با انقلاب از قبیل دوستی‌های خاله خرسه است که معمولا ضرر آن از نفع آن است..
نظرات بینندگان