arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

کلاهبرداری میلیاردی از بیمه

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از متلاشی شدن باند بزرگ کلاهبرداری به شیوه تصادفات ساختگی به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال و شناسایی و دستگیری 104 متهم این باند در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از متلاشی شدن باند بزرگ کلاهبرداری به شیوه تصادفات ساختگی به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال و شناسایی و دستگیری 104 متهم این باند در استان خبر داد.
سرتیپ محسن حسن‌خانی اظهار داشت: در پی افزایش آمار تصادفات جرحی در شهر تبریز و وصول اخبار مبنی بر ایجاد تصادفات ساختگی توسط باندی برای اخذ خسارت از شرکت‌های بیمه، ماموران با مشکوک شدن به یک مورد تصادف ساختگی، مصدوم تصادف را شناسایی و به پلیس آگاهی انتقال دادند که وی در تحقیقات به عمل آمده به ساختگی بودن تصادف اعتراف و تعدادی از همدستان خود را معرفی کرد.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در ادامه تحقیقات تمام متهمان شناسایی و دستگیر شدند. آنها  اقرار کردند «با وسوسه و نقشه رئیس باند تن به تصادف و آسیب‌دیدگی ساختگی داده‌‌اند و با اخذ مبالغ بالای دیه از بیمه درصد ناچیزی از آن عاید آنها شده و بخش قابل توجه دیات اخذ شده به رئیس باند تعلق گرفته است».

این مقام ارشد انتظامی استان عنوان کرد: بدین ترتیب سرباند اصلی که فردی 29 ساله بود شناسایی و دستگیر شد و در مواجهه با شاهدان و مدارک مستند اعتراف کرد «در نقش تهیه‌کننده خودروهای سرصحنه تصادف حضور داشته و به وسیله پزشکان آشنایی که در پزشکی قانونی و یکی از بیمارستان‌های تبریز داشته با هماهنگی آنها برای مصدومان بدون انجام معاینات، گواهی مصدومیت صادر و با تعیین طول درمان و میزان خسارات جسمی وارده افراد را به شورای حل اختلاف، پرونده تصادف ساختگی را به صورت واقعی تکمیل و پس از سیر مراحل قانونی و روند کاری پرونده ضمن صدور حکم نهایی از مراجع قضایی جهت پرداخت دیه به بیمه معرفی شده و مبالغ را دریافت می‌کردند».

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: اکثر تصادفات ساختگی با حضور اعضای باند و تصادف بین خودرو با عابر پیاده، دوچرخه یا موتورسیکلت بوده و در اکثر پرونده‌ها نیز 3 تا 5 نفر اعضای باند به جهت مصدومیت، دیه‌هایی با مبالغ بالا از شرکت‌های بیمه اخذ کرده‌اند.
سرتیپ حسن‌خانی با بیان اینکه در این رابطه تا به حال 104 نفر از اعضای باند شناسایی و دستگیر و تحقیقات گسترده‌ای از نامبردگان صورت گرفته است، تصریح کرد: مبلغ دریافت شده از بیمه‌‌ها بابت دیه به بیش از 20 میلیارد ریال می‌رسد.

وی یادآور شد: با توجه به باندی بودن پرونده و گسترده بودن اعضای شبکه و نفوذ متهمان در برخی سازمان‌ها به خصوص در مراکز درمانی و بیمارستانی و پزشکی‌قانونی و شرکت‌های بیمه؛ با استخراج سوابق و بررسی پرونده های مصدومان از مراکز درمانی، شرکت‌های بیمه و پزشکی‌قانونی، تعداد نفرات دستگیر شده افزایش خواهد یافت.

جام نیوز
نظرات بینندگان