arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

مسائل جنسی، دلیل 50 درصد از طلاق ها در کشور

فارس نوشت: مدیر مرکز سلامت خانواده گفت: بر اساس آمارهای رسمی 50 درصد علت طلاق در کشور به عدم آگاهی‌ها درباره مسائل جنسی مربوط می‌شود ولی آمارهای این مرکز عدد بیشتری را نشان می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: مدیر مرکز سلامت خانواده گفت: بر اساس آمارهای رسمی 50 درصد علت طلاق در کشور به عدم آگاهی‌ها درباره مسائل جنسی مربوط می‌شود ولی آمارهای این مرکز عدد بیشتری را نشان می دهد.

نسرین تهرانی اظهار داشت: در بحث مشاوره قبل از ازدواج در این مرکز بر اساس بررسی‌هایی که روی فاکتوری طلاق داشتیم طرحی را به نام قاعده بازی طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم این فاکتورها را به نوعی کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد شطرنج بازی کند باید قاعده آن را بداند تا بتواند از صفحه شطرنج و مهره‌های آن به درستی استفاده کند تصریح کرد: اگر کسی قواعد زندگی متاهلی را نداند قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

تهرانی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم طلاق مسائل جنسی است تصریح کرد: عدم آگاهی‌ها در این زمینه موجب بدکارکردهای جنسی می‌شود به طوری که براساس آمارهای رسمی پژوهش‌ها نشان می‌دهند 50 درصد علت طلاق مشکلات جنسی است اما بر اساس آمارهای این پژوهشکده بالای 78 درصد علت طلاق به مسائل جنسی مربوط می‌شود.

این رواشناس خانواده یادآور شد: متاسفانه مسائل جنسی در کشور به نوعی تابو بوده و هست لذا باید ادبیاتی را تدوین و ایجاد کنیم که با توجه به عقاید مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و نظام سیاسی حاکم بر جامعه و با لحاظ کردن همه نیازهای خانواده بتواند ضمن آنکه تمام این فاکتورها را لحاظ کند جوابگوی نیازهای زوجین هم باشد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از این فارکتورها را نباید نادیده گرفت ادامه داد:‌در این مرکز به کمک این ادبیات توانستیم در درمان مشکلات ناشی از مسائل جنسی درباره طلاق موفقیت‌هایی دست یابیم لذا باید در کشور متخصصان بیشتری در این زمینه تربیت کنیم که با حساسیت بالا این فاکتورها را کنار هم قرار دهد و با تعهد و مسئولیت در این زمینه ارائه خدمت کنند که در این صورت می‌توان این عامل طلاق را کنترل کرد.

تهرانی گفت: با نداشتن متخصص در این زمینه، افرادی که متخصص نیستند یا به لحاظ مشکلات شخصی وارد این حیطه شده‌اند یا نمی‌توانند فاکتورها را در کنار هم قرار دهند و وارد این حوزه می‌شوند و با این روند در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز سلامت خانواده، خانواده را به عنوان یک سیستم کلی در نظر گرفته و همه افراد خانواده تک تک و به صورت مجزا به شکل زیرسیستم مورد بررسی قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
0
0
با سلام
من به عنوان یک جوان در ایران . مطالب فوق را تایید می کنم . از مسئولین خواهش می کنم مسایل جنسی را کاملا جدی بگیرن و راهکاری برای اموزش صحیح ان به دخترها و پسرها پیش از ازدواج طراحی کنن .
نظرات بینندگان