arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

سفر یک هیئت از عشائر الانبار به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک هیئت از شیوخ عشائر سنی استان «الانبار» که برای درخواست کمک مالی و تسلیحاتی به ایران سفر کرده بود، با پاسخ مثبت تهران مبنی بر کمک به این عشائر از طریق دولت مرکزی برای مبارزه با داعش مواجه شد.

به گزارش فارس، «عاشور المحلاوی» شیخ عشیره «البومحل الطرابشه» در استان «الانبار»، اعلام کرد که یک هیئت از عشائر این استان برای درخواست کمک از ایران برای جنگ با داعش به این کشور سفر کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه نیوز»، این هیئت شامل 14 شیخ عشیره بود که با هماهنگی بغداد به ایران سفر کردند و روز یکشنبه به عراق بازگشتند.

بر اساس این گزارش، این هیئت در دیدار با طرف‌های ایرانی خواستار حمایت از مبارزان عشائر در مقابل داعش شد و ضمن درخواست سلاح درباره شیوه‌های حفظ وحدت عراق و حدود اداری و استانی و رد هرگونه طرح تجزیه و اقلیم‌بندی این کشور در شرایط کنونی رایزنی کرد.

المحلاوی افزود: طرف ایرانی در این دیدار بر حمایت از شیوخ عشائر عراق و ارائه کمک‌های مادی و اقتصادی و تسلیحاتی از طریق دولت مرکزی این کشور تاکید کرد.

شیخ «حمید الهایس» رئیس شورای نجات الانبار نیز در 6 دسامبر گذشته اعلام کرده بود که قرار است یک هیئت از عشائر الانبار برای درخواست کمک در مقابل داعش به ایران سفر کند.
نظرات بینندگان