arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
نماینده کلیمیان:

نژاد پرستی هرگز در ایران جایی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده کلیمیان در مجلس با بیان اینکه ما با بقیه مردم ایران برابر هستیم و حقوق شهروندی را نباید به ما اعطا کنند بلکه این حقوق‏‏، حقوق ذاتی ما هستند گفت: نژاد پرستی هرگز در ایران جایی ندارد.

به گزارش ایلنا، سیامک مره صدق در نشست بررسی مسائل اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه امیدوارم این جلسات در سطوح تخصصی و کارشناسی ادامه یابد گفت: ما به خاطر عرق ملی سعی می‌کنیم در مجالس روی نقاط مثبت و مشترک تاکید کنیم اما نباید از حقوق موکلانمان بگذریم. اما برخی از مسایل باید در جلسات تخصصی عنوان شود نه در جلسات عام.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه حضور یهودیان در ایران طولانی است لذا ایرانی بودن حق ذاتی ما است و با بقیه مردم ایران برابر هستیم و حقوق شهروندی را نباید به ما اعطا کنند بلکه این حقوق‏‏، حقوق ذاتی ما هستند .

وی با اشاره به این که رفتار ما باید با فرهنگ توحیدی سازگاری داشته باشد، اظهار کرد: در ایران هرگز نژاد پرستی جا نیافتاده وکشوری که بزرگوارانی همچون امام (ره) دارد، نمی‌تواند به افراد نژاد پرست و توهین کنندگان به عقاید توحیدی اجازه رشد دهد .

مره صدق ادامه داد: زمانیکه برای حل مشکلات به مراجع بالاتر مراجعه می‌کنیم مسایل‌مان زودتر حل می شود و برخی مشکلاتی که با قوه قضاییه داریم به دلیل نداشتن درک درست برخی افراد پایین دست‌تر از قوه از ارزش‌های توحیدی ایران است.

وی افزود: برخی مشکلات قانونی حقوقی داریم که نیازمند توجه روحانیون عالی قدر شیعه است.

نماینده کلیمیان با بیان اینکه برخی روشنفکرنمایان قصد دارند به ادیان ابراهیمی توهین کنند، خاطرنشان کرد: این افراد جرات توهین به اسلام را ندارند لذا به سایر ادیان ایراداتی می‌گیرند که در نتیجه آن به اسلام نیز توهین می‌شود چنانکه کتابی منتشر شده است که وجود تاریخی پیامبرانی همچون موسی و عیسی را زیر سوال می‌برد که در نص سریع قرآن به این پیامبران اشاره شده است.

مره صدق در پایان خاطرنشان کرد: حضور فعال اقلیت های دینی در انقلاب و جنگ تحمیلی نشانه منافع ملی مشترک و ارزشها و باورهای توحیدی ما است.
نظرات بینندگان