arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

با شهاب حسینی و «قرار ملاقات‌»‌اش

شهاب حسینی از توزیع اولین فیلم خود در شبکه نمایش خانگی و راه‌اندازی یک دفتر فیلمسازی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 این بازیگر سینما درباره فیلم «قرار ملاقات» که قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود، بیان کرد: این فیلم کوتاه، اپیزودی از یک سه‌گانه است که در واقع اولین تجربه کارگردانی من محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این مجموعه که از 14 تیرماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود، حدود 90 دقیقه است که شامل سه فیلم کوتاه می‌شود و اپیزود آخر آن با نام «قرار ملاقات»را سال 90 کارگردانی کرده‌ام.

حسینی درباره قرارگیری این سه فیلم کوتاه در یک مجموعه توضیح داد: این فیلم‌ها از نظر مفهومی ارتباطی با هم ندارند و نقطه‌ی اشتراک آن‌ها این است که در هر سه اثر به عنوان بازیگر در کنار نگار جواهریان، مینا ساداتی و فخرالدین صدیق‌شریف حضور داشتم.

وی یادآور شد: تهیه‌کنندگی اپیزود اول از این مجموعه را سینا آذین، تهیه‌کنندگی اپیزود دوم را سعید ملکان و اثر سوم را هم مجتبی امینی بر عهده داشته‌اند.

شهاب حسینی درباره فیلم «قرار ملاقات»‌که خود آن را کارگردانی کرده است با بیان اینکه در این فیلم پیرو فکری که همیشه درباره اقتباس از روی آثار نمایشی داشته کار کرده است، گفت: یکی از دلایل مهم این‌گونه کارها این است که مردم عزیز را دعوت کنیم دست به کپی فیلم نزنند، آن هم نه فقط بخاطر حمایت از تولید چنین آثاری که پایه‌های معنایی و مفهومی براساس نمایشنامه‌های عمیق دارند، چرا که هرچه این آثار به صورت اوریجینال توسط مردم تهیه شوند،‌ به حمایت و تولید بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

کارگردان فیلم «ساکن طبقه وسط» درباره اینکه آیا قصد ندارد فیلم دیگری را کارگردانی کند؟ پاسخ داد: فعلا منتظرم این فیلم و نیز «ساکن طبقه وسط» توزیع شوند؛ البته در حال راه‌اندازی یک دفتر فیلمسازی و تهیه و تولید فیلم هم هستم تا بتوانم آثاری را که در نظر دارم تولید کنم.

وی با بیان اینکه به عضویت جامعه صنفی‌تهیه‌کنندگان درآمده است، در پاسخ به اینکه آیا می‌خواهد پس از تجربه کارگردانی، وارد حوزه تهیه‌کنندگی هم شود؟گفت: همه این کارها در یک راستا هستند و فقط این امکان را به ما می‌دهند که از اول تا آخر مسوولیت یک کار را بر عهده بگیریم، یعنی در این راه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و همچنین اگر شرایطی وجود داشت، بازیگری هم می‌تواند انجام شود.

حسینی با تأکید براینکه «هدف من بیشتر ایجاد فضایی است تا از کسانی که در این هنر، مستعد و خوب هستند و می‌توانند چهره تازه‌ای بر پیکر هنرهای نمایشی باشند، استفاده شود»، اظهار کرد: گاهی در برخی پروژه‌ها بعضی اندیشه‌ها باعث می‌شود تفکرات آدم به هدر رود و قربانی مسائلی از جمله فروش بیشتر شود که این اتفاقی آزاردهنده است. بنابراین به دنبال تولید آثاری هستیم که سرنوشت آن را خودمان در دست داشته باشیم و البته در این بین، بیشتر تولید کارهای معناگرا و فیلم‌هایی که براساس اقتباس از آثار ادبی و نمایشی باشد برایمان اولویت دارد، چرا که این کار پلی به گذشته و آینده می‌زند تا نسل جدید با آثاری که تولید شده و می‌شوند هم بیشتر آشنا شوند.

به گفته این بازیگر؛ دفتر فیلمسازی او نام موقت «ندای هفت آسمان» را دارد که پس از ثبت، به صورت رسمی با همین نام فعالیت می‌کند.

نمایشنامه «قرار ملاقات» نوشته لوئیجی یانوتسی است و درباره مجرمی است که ظاهرا مرده و یا در حال مردن است. او تصمیم می‌گیرد که به ملاقات خدا برود و زمانی به محل قرار می‌رسد، می‌بیند که غیر از او اشخاص دیگری نیز منتظر ملاقات با خدا هستند.

این فیلم مدتی قبل در جشنواره سما نیز به نمایش درآمد.
نظرات بینندگان