arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

رهامی: کسی افطاری روحانی را ترک نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت:‌ اینکه گفته می‌شود برخی اصولگرایان جلسه را بعد از سخنرانی دبیرکل حزب کارگزاران ترک کردند، صحت ندارد.

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد جلسه رییس ‌جمهور با دبیران کل احزاب و شخصیت‌های سیاسی گفت:‌در سال گذشته رییس جمهور در دو جلسه مجزا میزبان فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا بود اما امسال در ابتکاری از هر دوجناح افرادی را دعوت کرد که طی این مراسم سه نفر از فعالان جناح اصولگرا یعنی حدادعادل به عنوان رییس فراکسیون اصولگرا، کاظم جلالی به عنوان رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس فراکسیون رهروان ولایت و بادامچیان به نمایندگی از حزب موتلفه و نیز سه نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب یعنی کرباسچی به عنوان دبیرکل حزب کارگزاران، حجت‌الاسلام علیخانی به عنوان عضو مجمع نمایندگان ادوار و الهه کولایی به عنوان عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها سخنرانی کردند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مطالب بیان شده در این جلسه اشاره کرد و افزود: عمده صحبت‌های حداد عادل در مورد فرمایشات رهبری و ضرورت همدلی نمایندگان و شخصیت های سیاسی با دولت بود و از دولت نیز درخواست کرد تا با جریانات سیاسی به شکل فراجناحی برخورد کند.

وی ادامه داد: کاظم جلالی نیز ضمن تاکید بر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با اشاره به مشکلات اقتصادی و کسری بودجه، از رئیس جمهور خواست که به انتظارات مردم از دولت پاسخ دهد. بادامچیان نیز با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب خواستار توجه بیشتر دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای شده و در غیاب دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعلام آمادگی کرد که این تشکل با توجه به وجود دفاتر استانی در سراسر کشور آماده همکاری با دولت است تا همدلی با دولت را به صورت عملی نشان دهند.

رهامی به سخنان کرباسچی اشاره کرد و گفت: دبیرکل حزب کارگزاران نیز حرف های حداد عادل را تکمیل و اعلام کرد که این جلسات می‌تواند مجمعی از نخبگان دو جناح باشد و بهتر است به جای پرداختن به اختلافات، در چنین نشست‌هایی مشکلات و بحران ها مطرح و نسبت به آنها چاره‌اندیشی شود . کرباسچی همچنین پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان را داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: کرباسچی در ادامه سخنان خود بیان کرد که دو جناح سیاسی کشور علیرغم اختلاف نظرهایی که دارند، از آرمان‌های نظام و منافع کشور حمایت می‌کنند و آقایان موسوی و کروبی و طرفداران آنها نیز در حمایت از نظام و انقلاب تردیدی ندارند و هیچ‌گاه درصدد آسیب رساندن به نظام نبوده‌اند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در مورد سخنان حجت‌الاسلام علیخانی نیز اظهار داشت: وی به عنوان نماینده ادوار مجلس از اقدام امروز نمایندگان در خصوص مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرده و بیان کرد که این اقدام مجلس نشان از توجه نمایندگان ملت به فرمایشات رهبری برای حمایت از دولت است. علیخانی همچنین گفت که برخی اخبار حکایت از آن دارد که برخی از نمایندگان به دنبال استیضاح تعدادی از وزرای کلیدی دولت هستند تا از این طریق به دولت فشار بیاورند؛ از این رو روشی که امروز اکثریت مجلس در جهت ترمیم رابطه با دولت استفاده کرد  باید در استیضاح‌های احتمالی بعدی نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: خانم کولایی نیز از شرایط منطقه تحلیلی ارائه کرد و با توجه به موفقیت دولت در بحث مذاکرات هسته ای خواستار این شد که همین روش در جهت رفع مشکلات و بحران منطقه نیز بکار گرفته شود.

رهامی در خصوص ادعای برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه پس از سخنان کرباسچی گروهی از فعالان سیاسی اصولگرا نشست را ترک کردند، اظهار داشت: به طور علنی و محسوس کسی جلسه را ترک نکرد اما پیش از اینکه جلسه به اتمام برسد، گروهی برای وضو گرفتن جلسه را ترک و باز به جلسه بازگشتند. 


نظرات بینندگان