arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

اعتراف 2 برادر به قتل زن سوخته در شالیزار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عاملان قتل زن جوان در شالیزار شهر سیمرغ مازندران در تجسس‌های پلیسی ردیابی شدند.

به گزارش ایران، پیکر بی‌جان و نیمه سوخته این زن که 23 ساله بود روز دوشنبه 11 خرداد در داخل شالیزار پیدا شد.

بنابر این گزارش، یکی از ساکنان منطقه هنگامی که برای سرکشی به زمین شالیزاری خود می‌رفت با دیدن جسد نیمه‌سوخته زن جوان مأموران پلیس را در جریان قرار داد.

مأموران وقتی خود را به محل حادثه رساندند با جسد زن جوان در حالی روبه‌رو شدند که قسمت‌هایی از بدنش سوخته بود.

وقتی در بازرسی از آثار و نشانه‌های بر جای مانده در محل حادثه هیچ نشانه‌ای برای شناسایی هویت قربانی حادثه به دست نیامد، به دستور بازپرس دادسرای سیمرغ جسد زن جوان به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

متخصصان پزشکی قانونی در جریان مطالعات علمی و کاوش‌های خود به نتایج هولناکی درباره نحوه قتل قربانی حادثه رسیدند.

بر اساس این یافته‌ها مشخص شد قربانی حادثه ابتدا در محل دیگری با اصابت ضربات مرگبار چاقو از پای در آمده و عاملان جنایت برای از بین بردن آثار و نشانه‌های قتل، جسد قربانی خود را به این منطقه کشانده‌اند.

بر همین اساس احتمالاً عاملان جنایت برای اینکه هویت زن جوان دیرتر فاش شود به روی قربانی خود بنزین پاشیده و جسد را در همان محل به آتش کشیده‌اند.

از سوی دیگر بررسی‌های تخصصی درباره این حادثه حکایت از آن داشت قربانی حادثه 42 ساعت پیش از پیدا شدن جسدش به قتل رسیده بود.

همچنین بررسی‌ها نشان داد همه لباس‌هایی که زن جوان بر تن داشته بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته و تنها یک تکه پارچه صورتی رنگ بر جای مانده بود که فرضیه‌های مختلفی را پیش‌روی پلیس قرار می‌داد.

در حالی که کارشناسان پزشکی قانونی مازندران با دقت درباره شناسایی مشخصات و سن دقیق قربانی حادثه تحقیقات خود را ادامه می‌دادند، مأموران پلیس جنایی نیز تجسس درباره کشف راز این جنایت هولناک را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

طبق فرضیات مطرح شده در نخستین مرحله از کشف جسد، احتمال وجود نام و مشخصات وی در فهرست گمشدگان بود اما با بررسی‌های صورت گرفته نشانی‌های جسد با هیچ یک از افرادی که درباره‌شان پرونده اعلام گمشدگان تشکیل شده است مطابقت نداشت،  بنا بر این این احتمال قوت گرفت که زن جوان از ساکنان شهرهای اطراف یا غیر بومی است. اما در فرضیه دیگر پلیس بر این نکته رسید که شاید عامل یا عاملان جنایت از آشنایان قربانی حادثه بوده‌اند و به همین دلیل گم‌شدن این زن را به پلیس اعلام نکرده‌اند.

همچنین بررسی درباره رد خودرویی که جسد را با آن به این منطقه انتقال داده‌اند و همچنین آثار بر جای مانده از جای پاها روی زمین‌های سست شالیزاری سرنخ‌های خوبی را در اختیار مأموران قرار داد که شاخه جدیدی از تحقیقات درباره آن گشوده شد.

پلیس همچنین بررسی و تحقیق از کشاورزان اطراف محل پیدا شدن جسد را آغاز کرد تا شاید با توجه به اطلاعاتی که آنها در اختیارشان قرار می‌دهند بتواند به سر نخ‌های قوی تری برای ردیابی عاملان جنایت برسد. در چنین شرایطی در حالی که هیچ سرنخی از عاملان قتل در اختیار پلیس وجود نداشت مأموران در سطح گسترده‌ای به تحقیق دست زدند تا اینکه ردی از یک دختر ناپدید شده به دست آوردند که نشانی‌های او با مشخصات قربانی حادثه مطابقت داشت. با به دست آمدن همین سرنخ پلیس در آستانه کشف معمای این جنایت قرار گرفت. در همین حال تجسس‌ها ی نامحسوس درباره اینکه دختر جوان چگونه به قتل رسیده است از سوی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه آنان به حرکات و رفتارهای دو برادر بزرگتر قربانی حادثه مظنون شده و آنها را برای انجام بازجویی تحت بازداشت قرار دادند.

در حالی که این دو هر گونه اطلاعی از ماجرای مرگ خواهر خود را منکر می‌شدند، با ارائه دلایل و مدارک و مستندات غیر قابل انکار ناچار لب به اعتراف گشوده و پرده از جنایت هولناک برداشتند.
بر اساس اعترافات نخستین متهمان، قربانی حادثه به حرف‌های آنان گوش نمی‌داد و خودرأی بود به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفتند.

بر اساس تحقیقات مأموران، عاملان جنایت ابتدا در جریان جر و بحث با خواهرشان او را خفه کردند و سپس برای اینکه هویت او فاش نشود او را به شالیزارهای اطراف شهر کشانده و جسدش را به آتش کشیدند.

سردار جعفری نسب فرمانده پلیس مازندران در این باره گفت: با وجود اینکه در این پرونده مأموران پلیس کمترین سرنخ را داشتند در مدت زمان کوتاهی موفق به کشف قتل شدند.

وی در ادامه گفت: برخلاف اظهارنظر‌هایی که درباره وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در مازندران در رسانه‌های خارجی شده است، تاکنون هیچ قتلی از این دست نداشته‌ایم. همان‌طور که قبلاً هم اطلاع‌رسانی شده است در قتل زن دارابکلایی سرقت انگیزه قتل بوده و متهمان آن هم اعتراف کرده‌اند و در پرونده پیدا شدن جسد دختر جوان در جاده ساری هم خودکشی با قرص کشنده بوده است. در این پرونده هم عامل و انگیزه قتل مسائل خانوادگی بوده و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه تنها یک مورد قتل کشف نشده در مازندران داریم و اغلب پرونده‌ها در همان روزهای نخست وقوع قتل کشف شده است افزود: انگیزه بیشتر قتل‌ها، خانوادگی بوده است.
نظرات بینندگان