arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴

محکومیت یک مدیرکل به 23 سال حبس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم در پرونده وکیل 32 میلیاردی خبر داد.

ناصر سراج که در برنامه زنده تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر حضور پیدا کرده بود درباره این پرونده گفت: در این پرونده متاسفانه یکی از وزارتخانه‌ها با یک وکیلی که یکی دو سال بیشتر سابقه نداشت و این فرد حتی حق وکالت در تهران را نداشت، قراردادی با حق الوکاله 32 میلیارد تومانی امضا کرده بود. ابتدائا به این فرد دو میلیارد تومان پول داده بودند در حالی که این فرد فقط قرار بوده یک نامه بنویسد و تقاضای اعمال ماده 18 کند.

وی ادامه داد: این فرد یک برگه کاغذ جعل می‌کند مبنی بر اینکه قاضی مربوطه تقاضای اصلاح اشتباه خود را کرده است و با همین برگه جعلی مسئولین وزارتخانه را مجاب می‌کند و جمعا مبلغ 14 میلیارد و 400 میلیون تومان برای همین کار دریافت می‌کند.

سراج افزود: ما وقتی که وارد این موضوع شدیم شماره دادنامه را بررسی کردیم و دیدیم جعلی است. این وکیل و یک مدیرکل و چند نفر دیگر را که متاسفانه یکی از آن‌ها استاد دانشگاه است را دستگیر کردیم و آن‌ها اعتراف کردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دیروز اعلام شد حکم این پرونده اعلام شده است گفت: در این پرونده نفر اول به 18 سال حبس، رد مال و پرداخت بیش از 14 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. همچنین مدیرکل مربوطه به 5 سال حبس، رد 465 میلیون تومان و پرداخت همین میزان جزای نقدی و شلاق محکوم شده است. 


نظرات بینندگان