arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۴

كشف هفت هزار و ۲۱۷ کیلو مواد مخدر در كشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از كشف ۷ هزار و ‏‏۲۱۷‏‏ كیلوگرم انواع مواد مخدر در كشور طی یك هفته گذشته خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسداله هادی‌نژاد گفت: كل كشفیات موادمخدر در این مدت ۷۲۱۷ كیلوگرم و بیشترین حجم مواد مكشوفه از نوع تریاك به میزان ‏‏۶۱۹۴‏ كیلوگرم بوده است كه ۸۵ درصد از مجموع كشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ‏۶۶۴‏ كیلوگرم حشیش، ‏‏۸۲‏ كیلوگرم هروئین، ‏۲۰۴ كیلوگرم پیش‌ساز و ۲۱ كیلوگرم شیشه كشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینكه این میزان از كشفیات طی ‏۴۵۸‏ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ‏۱۶‏ كیلوگرم می‌باشد.

هادی نژاد با بیان اینكه بالغ بر ۷۱ درصد كشفیات این دوره زمانی مربوط به چهار استان كشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین كشفیات مواد مخدر با ‏۲۰۱۴‏ كیلوگرم مربوط به استان اصفهان است كه ‏‏۲۸ درصد كل كشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن سیستان و بلوچستان با ۱۸۷۵ كیلوگرم، هرمزگان با ۷۶۷ كیلوگرم ‏و كرمان با ۴۸۰ كیلوگرم ‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

به گفته وی، در این مدت، ‏۳۷۵۸‏ متهم دستگیر شده‌اند كه از این تعداد ‏۲۱۲۷‏ نفر مربوط به اجرای طرح پاكسازی مناطق آلوده بودند و مابقی متهمان ‏۱۶۳۱‏ نفر بوده‌اند كه ‏۱۵۷۱‏ نفر از آنان مرد و مابقی زن هستند، همچنین در این مدت ۱۲۵ دستگاه خودرو، ۹ دستگاه موتور سیكلت و ۲ قبضه سلاح توقیف شد.

هادی‌نژاد بیان داشت: در راستای اجرای عملیات پاكسازی مناطق آلوده در ۲۴ استان كشور مجموعاً ‏۲۱۲۷‏ متهم دستگیر شده‌اند. از مجموع متهمان مذكور ۱۰۲ نفر قاچاقچی، ۱۰۹۱ نفر توزیع‌كننده و خرده فروش و ۹۳۴ نفر معتاد متجاهر بودند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان