arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
منبع يمني:

عربستان به نفع القاعده محاصره يمن را لغو مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک منبع يمني با اشاره به ادعاي عربستان درباره رفع کامل محاصره يمن گفت: قرار است کشتي هاي حامل کالاهاي ضروري روزانه وارد بندر المکلا که در اشغال القاعده است شده و کشتي هاي حامل کالاهاي غير ضروري مانند سيمان و آهن نيز وارد بندر حديده که در اختيار انصار الله است شود.

به گزارش پايگاه خبري يمن پرس اين منبع افزود: بر اساس اين تصميم، کشتي هاي حامل مواد غذايي و ديگر کالاهاي ضروري مانند مشتقات نفتي مستقيما به دست تروريست هاي القاعده مي رسد.

منبع مذکور تاکيد کرده که پس از تجاوز عربستان به يمن بسياري از تجار اين کشور فعاليت هاي تجاري را به دليل ترس از غارت کالاها و ميزان رشوه و ماليات هاي وضع شده بر آنها کنار گذاشته و بيشتر تمايل به انتقال اموال خود به خارج دارند.

پس از تجاوز عربستان به يمن علي رغم انجام پروازهايي از يمن به مصر، اردن، هند، مالزي، سودان، اتيوپي، جيبوتي و امارات، بيشتر پروازها به يمن متوقف مي باشد.

بر اساس قطعنامه شوراي امنيت به منظور جلوگيري از قاچاق سلاح به يمن، بازرسي هواپيماها و کشتي هاي حامل کالا براي اين کشور ضروري است.

از نظر مرز زميني، گذرگاه الوديعه در استان حضرموت که تحت کنترل تروريست هاي القاعده است تنها گذرگاه ارتباطي يمن و عربستان است و گذرگاه الطوال که کنترل آن به دست نيروهاي مقاومت مردمي يمن است بسته مي باشد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه به جز عمان به همراهي آمريکا از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابيون يمني که امنيت شهرهاي آن کشور را تامين مي کنند، جلوگيري کند.

بر اثر اين حملات تاکنون بيشتر تاسيسات زيربنايي، خدماتي، بيمارستان ها، مدارس و خانه هاي مردم يمن ويران و هزاران يمني از جمله صدها زن و کودک کشته و يا مجروح شده اند.

رژيم عربستان که با اهداف خاصي از جمله بازگرداندن رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن به حکومت صنعا، اين جنگ را با فريب اذهان عمومي آغاز کرد، اکنون در باتلاق يمن گرفتار شده و به هيچ کدام از خواسته هاي خود نرسيده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان