arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

گران‌ترین و ارزان‌ترین مقاصد گردشگری

گردشگران خارجی که امسال تابستان به دوبی سفر کنند باید بیش از 1500 دلار برای سه روز خود هزینه کنند، رقمی که از بسیاری از شهرهای مهم گردشگری جهان بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس این گزارش، شهر "کنکون‌"، در شرق مکزیک که سالانه پذیرای بیش از 3 میلیون گردشگر است در مکان نخست گران‌ترین شهرهای گردشگری جهان جای گرفته و پس از آن به ترتیب زوریخ(سوئد)، نیویورک(آمریکا)، لندن(انگلیس)،‌ «پونتاکانا»(جمهوری دومینیکن)، پاریس (فرانسه)، توکیو (ژاپن)، تورنتو (کانادا)، دوبی (امارات) قرار دارند و رتبه دهم نیز به شهر سنگاپور اختصاص یافته است.

طبق این گزارش،‌ گردشگران خارجی که امسال تابستان به دوبی سفر کنند باید بیش از 1500 دلار برای سه روز خود هزینه کنند، رقمی که از بسیاری از شهرهای مهم گردشگری جهان بیشتر است.

در این گزارش به هزینه سه روز اقامت در تعطیلات تابستانی در 60 مقصد گردشگری جهان پرداخته شده است که می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار گردشگران برای تصمیم در مورد مقصد سفرشان قرار دهد.

گردشگران که قصد سفر در تابستان را دارند شهر «هانوی» در ویتنام می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای آنها باشد، چرا که سه روز ماندن در این شهر تنها 732 دلار هزینه برخواهد داشت و بدین ترتیب این شهر ارزان‌ترین مقصد گردشگری جهان بر اساس اعلام سایت «تریپ ادوایزر» است.

شهر ورشو در لهستان نیز دومین مقصد گردشگری ارزان در جهان شناخته شده که گذران سه روز تعطیلات تابستانی در آن تنها 739 دلار هزینه دربرخواهد داشت و به همین ترتیب هزینه سه روز اقامت در شهر «شرم‌الشیخ» در مصر نیز چیزی حدود 820 دلار خواهد بود.

شهر بانکوک در تایلند با 822 دلار و بمبئی هند با 840 دلار برای سه روز اقامت در مکان چهارم و پنجم اقتصادی‌ترین شهرهای گردشگری جهان جای گرفته است.

در این گزارش لیبسون(پرتغال)،‌ کوالالامپور (مالزی)، مراکش (مغرب)، مانیل (فیلیپین) و برلین (آلمان) نیز ازجمله شهرهای ارزان قیمت برای گردشگران خارجی معرفی شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان