arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

واکسن مرفین و هروئین تولید شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: واکسن مرفین و هروئین تولید شده و نیازمند کسب مجوز از وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علیرضا جزینی درحاشیه همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موضوعاتی که در حوزه پیشگیری نقش اساسی دارد این است که ما از افراد در معرض خطر بتوانیم مراقبت و آنان را حفظ کنیم.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در انستیتو پاستور انجام شده است و در هفته قبل نیز از آن بازدید کردم ساخت واکسن مرفین و هروئین است که خوشبختانه آن را ثبت اختراع کردند و این واکسن می تواند برای افراد در معرض خطر استفاده شود.

جزینی افزود: نیاز است وزارت بهداشت برای ارائه مجوز به انستیتو پاستور اقدام فوری کند.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به گزارشی که دیدم هم روی عناصر حیوانی و هم انسان این واکسن ها آزمایش شده و نتیجه بخش بوده است.

جزینی ادامه داد: واکسن سیگار را نیز آماده کرده اند که در حوزه پیگیری ما نیست اما در بحث واکسن مرفین و هروئین نامه ای به وزیر بهداشت داده ایم تا کار سرعت یابد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کار واکسن ایمن سازی است؛ این واکسن آسیب سازی را کاهش می دهد و روی مغز اثر منفی نمی گذارد.

جزینی افزود: اگر پدر و مادری مصرف کننده باشند چون فرزندان آنان در معرض خطر هستند در اولویت استفاده از این واکسن قرار دارند که البته بعد از تأیید وزارت بهداشت حتی به این افراد کمک مادی نیز می کنیم.

وی درباره قیمت این واکسن نیز گفت: قیمت آن خیلی ارزان است و بعد از تأیید وزارت بهداشت با نظارت استفاده می شود.
نظرات بینندگان