arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

گرد و غبار در ارومیه، 26 برابر حد استاندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گرد و غبار در ارومیه، 26 برابر حد استانداردسرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد: میزان ذرات گرد و غبار موجود در هوای ارومیه در بامداد شنبه به 26.7 برابر حد استاندارد رسید.

سعید موسوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان گرد و غبار در هوای ارومیه در ساعت دو بامداد امروز به چهار هزار و 150 میکرو گرم بر مترمکعب رسید و هوای این شهرستان را در شرایط خطرناک قرار داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشهای هواشناسی ساعت هفت صبح روز شنبه ایستگاه های سنجش آلاینده های هوای شهرستان ارومیه ، میزان ذرات گرد و غبار در این منطقه کاهش یافت و کیفیت هوای ارومیه به حد ناسالم برای گروه های حساس رسید.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آخرین گزارشهای رسیده و بررسی های انجام شده بیانگر کاهش ریزگردها در هوای شهرستان ارومیه به 140 میکروگرم بر متر مکعب و حاکم شدن شرایط استاندارد بر هوای شهر می باشد.

وی درباره میزان آلودگی ریزگردی هوای سایر شهرهای استان اظهار کرد: کیفیت هوای شهرستان بوکان هم اکنون ناسالم برای گروه های حساس بوده و میزان ذرات گرد و غبار در هوای این شهرستان از 310 میکروگرم به 250 میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای سردشت و پیرانشهر نیز در شرایط استاندارد قرار دارند.

عصر روز جمعه با ورود یک توده هوای غبار آلود از شمال عراق به آذربایجان غربی ، نواحی جنوبی و مرکزی این استان تحت تاثیر قرار گرفته و کیفیت سلامت هوا در این نواحی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ذرات گرد و غبار از عصر امروز از استان خارج می شود.
نظرات بینندگان