arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۴

سه ليست از نرخ آپارتمان‌هاي اجاره‌اي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بررسی‌ها نشان می‌دهد، در برخی از فایل‌های اجاره، مبلغ رهن کامل یا جمع ودیعه و اجاره ماهانه‌شان با متراژ واحد برابر است، با اين حال دلالان به ارزان بودن میزان اجاره‌بهای تعیین شده اشاره می‌کنند و از طرف دیگر این اجازه را به مالکان می‌دهند که نرخ‌هاي پيشنهادي سال جديد را افزايش دهند.

برای مثال، موجری اجاره واحد خود را 65 میلیون تومان رهن تعیین کرده است. واحد مذکور 65 متر مربع و 10 ساله است و در خیابان جمال‌آباد واقع در نیاوران است.

اما یک مشاور املاک، 33 میلیون تومان ودیعه به همراه 2 میلیون تومان اجاره ماهانه را برای واحد مذکور مناسب اعلام کرده است.

علاوه براین یک واحد مسکونی 300 متری 20 سال ساخت، بازسازی شده با شرایط 150 میلیون تومان ودیعه و 5میلیون تومان اجاره ماهانه در خیابان جردن، خیابان یزدان‌پناه به بازار اجاره پیشنهاد شده است.

اما به نقل از یک بنگاهدار، اجاره‌بهای ارزنده این واحد 137 میلیون تومان ودیعه به اضافه 8میلیون و 313 هزار تومان اجاره ماهانه است.

از سوی دیگر، یکی از فایل‌های گران‌قیمت که هفته پیش به بازار رهن مسکن پیشنهاد شد، مربوط به واحدی 250 متری با شرط رهن یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

این واحد مسکونی نوساز در طبقه ششم یک برج 20 طبقه در خیابان کوهستان در محله فرمانیه است.

يكي از مشاوران املاك این منطقه اجاره‌بهای منصفانه این واحد را 136 میلیون تومان ودیعه و 8 میلیون و 320 هزار تومان اجاره ماهانه اظهار کرده است.

سه ليست از نرخ آپارتمان‌هاي اجاره‌اي

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان