arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

داعش ده‌ها زنداني را به منظور قاچاق اعضاي بدن به موصل برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارشها حاکي از آن است که گروه تروريستي داعش در طول چند هفته‌ي اخير ده‌ها تن از زندانيان خود در مناطق مختلف استان صلاح الدين را به منظور قاچاق اعضاي بدنشان به شهر موصل در شمال عراق منتقل کرده است.

به گزارش پرس تي وي، جبار المعموري، يکي از رهبران بسيج مردمي در استان دياله‌ي عراق مي‌گويد که بر اساس اطلاعات امنيتي مستند، تمامي اين زندانيان براي تجارت اعضاي بدنشان بويژه کليه‌ها مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند و اغلب آن‌ها جوانان 20 تا 30 ساله هستند.

المعموري در مصاحبه‌اي با سايت السومريه نيوز عراق بيان کرد مافياي بسياري از کشورهاي مختلف براي خريد اعضاي بدن اين زندانيان با هم در رقابت هستند.

وي افزود بنا به اعترافات يکي از عناصر داعش که توسط نيروهاي امنيتي دستگير شده است، گروه تکفيري داعش به دليل سود مالي تجارت اعضاي بدن، اين فعاليت غيرانساني را افزايش داده است.

سعيد مموزيني، مسئول رسانه‌اي حزب دموکرات کردستان در موصل، ارديبهشت ماه سال جاري اعلام کرده بود که گروه تروريستي داعش يک بيمارستان مخصوص قاچاق اعضاي بدن در موصل افتتاح کرده است.

مموزيني گفت تخصص اين بيمارستان، خريد و فروش اعضاي بدن افراد زنده و مرده است.

گروه تکفيري داعش عمليات قاچاق اعضاي بدن اسيران خود را در سوريه وعراق از زمان بسط تسلط خود بر شهرهاي اين دوکشور آغاز کرده است.

محمد علي الحکيم، سفير عراق در سازمان ملل نيز 29 بهمن سال گذشته خبر قاچاق اعضاي بدن توسط داعش را تاييد کرده بود.

يک منبع امنيتي عراقي نيز پيشتر اعلام کرده بود که تاکنون چندين گور دسته جمعي اسراي داعش توسط ارتش عراق کشف شده است که اجساد درون آن فاقد اعضاي حياتي بوده‌اند.

اين منبع افزود داعش اعضاي حياتي را به کشورهاي نزديک مانند ترکيه منتقل مي‌کند و اين اعضا از آنجا به سرعت به اروپا و کشورهاي حوزه‌ي خليج فارس وحتي امريکا ارسال مي‌شوند.

گروه تکفيري داعش پس از شکست در تکريت و ديگر مناطق عراق و سوريه، برخي از منابع مالي خود را از دست داد و در تلاش براي تامين درآمد خود دست به قاچاق اعضاي بدن زده است.

اين گروه تنها به تجارت اعضا بسنده نکرده است بلکه هر از گاهي تعدادي از زنان و دختران را نيز به عنوان برده به فروش مي‌گذارد.
نظرات بینندگان