arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

خودداري رژيم صهيونيستي از شرکت در جلسه شوراي حقوق بشر سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
دیپلمات های رژیم صهیونیستی از شرکت در جلسه روز دوشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی گزارش ارتکاب جنایات جنگی از سوی این رژیم در جنگ غزه در تابستان 2014 خودداری کردند.

اویاتار مانور Eviatar Manor نماینده اسراییل در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو در گفتگو با خبرنگاران گفت «در جلسات شورای حقوق بشر شرکت نمی کند زیرا این نهاد وابسته به سازمان ملل کاملا سیاسی شده است.»

در حالیکه قرار است قطعنامه ای نیز در سازمان ملل در محکومیت جنایات اسراییل در غزه تدوین شود، کنگره جهانی یهودیان در مقابل مقر سازمان ملل تجمعی برپا کرد.

ابراهیم خریشی نماینده فلسطین در مقر سازمان ملل در ژنو، ضمن استقبال از تدوین گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل، در عین حال از این موضوع انتقاد کرد که در تهیه گزارش مزبور، به این موضوع توجه نشده که جنگ تابستان دو هزار و چهارده در غزه، ابدا نبردی متوازن و تعداد کشته ها برابر نبود.

طی جلسات شورای حقوق بشر، مری مک گوان دیویس، رییس کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل، نخستین گزارش خود را به 47 عضو شورا ارائه داد که در آن، از اسراییل و گروه های مسلح فلسطینی خواسته شده است با دیوان کیفری بین المللی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو؛ سازمان ملل می گوید طی جنگ تابستان دو هزار و چهارده در غزه، دو هزار و دویست فلسطینی که هزار و پانصد تن از آنها غیرنظامی بودند شهید شدند. این در حالی بود که شمار کشته های اسراییلی در این جنگ فقط 73 نفر بود که 67 تن از آنها نظامی بودند.
نظرات بینندگان