arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

آل سعود همچنان مردم یمن را قتل عام می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده های عربستان سعودی در ادامه تجاوز به خاک یمن، مناطق مسکونی در شماری از استان های این کشور را بمباران کردند که بر اثر آن ده ها نفر شهید و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک مقام امنیتی یمنی گفت که جنگنده های متجاوز آل سعود روز سه شنبه شهرهای «القفله» و «حرف سفیان» در استان «عمران» را چند نوبت بمباران کردند.

وی خاطرنشان کرد: بمباران مناطق مسکونی در منطقه «الحوبان» در استان تعز، تعدادی قربانی برجای گذاشته است.

این مقام یمنی افزود که جنگنده های متجاوز سعودی همچنین روستای «خداد» در منطقه الحسینی استان لحج را بمباران کردند که بر اثر آن سه نفر به شهادت رسیدند، در میان قربانیان یک زن و یک کودک دیده می شود، بر اثر این حمله تعدادی نیز زخمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز نظامی عربستان به شماری از شهرهای استان صعده به ویژه در مناطق مرزی ادامه یافت که آخرین آنها حمله هوایی به منطقه «اباده» و «مندبه» در شهر «باقم» و نیز منطفه «النجاره» شهر «حرض« در استان «حجه» بود.

نیروهای سعودی همچنین منطقه «الغور» در شهر «غمر» در استان صعده را هدف موشک قراردادند و جنگندهای متجاوز نیز دو بار به منطقه «رحبان» در صعده حمله کردند.

از سوی دیگر بر اثر حمله جنگندهای سعودی به خانه ای در «الحوبان» در استان «تغز» نیز چهار تن از اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند.

این در حالی است که جنگنده های متجاوز رژیم سعودی روز سه شنبه یک خانواده 12 نفره یمنی را نیز در شهر صرواح استان مأرب قتل عام کردند.

منابع محلی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی یمن خاطرنشان کردند که نیمی از این خانواده 12 نفره را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.
نظرات بینندگان