پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محسن هاشمی در مراسم تودیع خود با انتقاد از
عملکرد رسانه ملی در انتشار اخبار توسعه مترو، گفت: لمس کردن ساخت و توسعه
مترو از ساخت موشک و قمر مصنوعی راحت تر است.
محسن هاشمی امروز در مراسم تودیع خود از سمت مدیرعامل
متروی تهران حضور یافت و با تشویق طولانی مدت حاضران برای آخرین سخنرانی
خود به پشت تریبون رفت.
وی با حالتی بغض دار با بیان اینکه همراهی
دستان شما شرایط صحبت را برای من سخت کرد اما امیدوارم تپق نزنم، گفت:
امیدوارم در جای دیگری برای کشورم ایران در راستای رفع مشکلاتش تلاش کنم .
مدیر
عامل سابق متروی تهران با بیان اینکه برخی از دوستان مراسم تودیع را بی
شباهت با مراسم ترحیم نمی دانند اظهار کرد: من به این موضوع اعتقاد ندارم و
می خواهم امروز صحبت هایی کنم که علاوه بر توسعه مترو، آینده آن را نیز
تحت الشعاع قرار دهد.
هاشمی در ادامه سخنرانی خود به برخی از
تذکرات شهردار تهران مبنی بر اینکه چرا حصار فلان کارگاه در سطح شهر کثیف
است یا اینکه در مسایل جدی مترو نباید شوخی کرد اشاره کرد و گفت: قطعا
تذکرات قالیباف در زمینه کاری و اخلاقی به مدیرعامل جدید مترو نیز خواهد
بود و من از ایشان می خواهم نظرات شهردار تهران را جدی بگیرند.
ایرانی ها گذشتگان خود را تخریب می کنند
هاشمی
با بیان اینکه ما ایرانی ها نسبت به تاریخ بد عمل می کنیم و همواره
گذشتگان خود را تخریب می کنیم، تصریح کرد: این تخریب برای آن است که خود را
توجیه کنیم، اما من شما را به تاریخچه حمل و نقل ریلی در زمان ناصرالدین
شاه می برم. فردی که هم اکنون کسی آن را تایید نمی کند اما ناصرالدین شاه
توانست 125 سال پیش با بستن قرارداد یک صفحه ای با کشور فرانسه نخستین خط
ریلی تهران را از میان شهر تهران به شاه عبدالعظیم بکشد.
وی ادامه
داد: من و قالیباف آرزوی آن را داریم که بتوانیم روزی با حضور سرمایه گذار
بخش خصوصی خط ریلی در شهر ایجاد کنیم کاری که ناصرالدین شاه در 125 سال
گذشته انجام داد، اما مطمئنم اگر ما بخواهیم آن را عملیاتی کنیم با بستن
قرارداد 10 هزار صفحه ای نیز موفق نخواهیم بود.
مدیرعامل سابق
متروی تهران به تاریخچه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اشاره و اظهار کرد:
متاسفانه به دلیل شروع جنگ تحمیلی توسعه مترو با رکود همراه شد، اما هاشمی
رفسنجانی بعد از جنگ تحمیلی به همراه برخی از نمایندگان مردم ساخت مترو را
شروع کردند این اقدام از سوی نمایندگان تهران موجب شد تا مقام معظم رهبری
خطاب به پدرم بگوید که خداوند متعال شروع ساخت مترو را به دل هاشمی
رفسنجانی انداخت.
هاشمی همچنین در ادامه صحبت های خود کلیپی از
سخنرانی پدرش(هاشمی رفسنجانی) در خطبه نماز جمعه تهران پخش کرد و گفت: گفته
های ایشان پس 25 سال تلاش تحقق یافت به طوری که شهردار تهران در سال 87
اعلام کرد که صفر تا 100 مترو بومی شده است و این افتخاری برای نظام جمهوری
اسلامی است.
وی از انتشار محدود توسعه مترو در رسانه ملی انتقاد
کرد و گفت: برخی از افتخارات کشور همچون ساخت موشک و قمر مصنوعی بسیار در
تلویزیون منتشر می شوند اما مردم نسبت به آنها حسی ندارند در حالیکه مترو
مسئله ای است که قابل لمس است.
مدیرعامل سابق متروی تهران با اشاره
به طرح جامع ریلی که در آن قرار است در 15 سال آینده خطوط ریلی به 460
کیلومتر توسعه یابد اشاره کرد و گفت: این طرح به تصویب شورای شهر تهران نیز
رسیده اما شورای عالی ترافیک تنها 218 کیلومتر آن را تصویب کرده است البته
امیدوارم در آینده ای نزدیک این کار نیز صورت گیرد.
هاشمی در
ادامه صحبت های خود به بررسی پیشرفت مترو اشاره کرد و افزود: اگر اعتبارات
مترو تامین شود هم اکنون ظرفیت ساخت متروی تهران به گونه ای است که می
توانیم هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم البته با ورود و نصب چهاردستگاه TBM
(حفاری تونل ) سرعت توسعه مترو سالانه نیز باید به 30 کیلومتر نیز برسد.
هزینه حفاری تونل مترو ارزانتر از نصب پل هوایی
مدیرعامل
سابق متروی تهران با تاکید بر اینکه با ورود دستگاه های TBM حفاری تونل
ارزانتر از ساخت پل در سطح شهر است، گفت: با این دستگاه ها می توان تونلی
با کیفیت و درست حفاری کرد اما اگر این دستگاه ها روزی 15 متر حفاری نکنند
به معنای آن است که سرمایه ملی خوابیده است.
من 13 اسفند در سیزدهمین سال مدیریتی خود استعفا دادم
هاشمی
در ادامه سخنرانی خود به نحسی عدد 13 اشاره کرد و گفت: من به این امر
معتقد نیستم اما امسال شهردار تهران در قالب شوخی به من گفت: امروز
سیزدهمین سال است که به عنوان مدیرعامل متروی تهران مسئولیت دارید مبادا
نحسی این عدد تو را بگیرد، درست در 13 اسفندماه من استعفای خود را نوشتم
جالب آنجاست که در ساعت 13:37 خبر استعفای من در سایت شهرداری منتشر شد.
وی
در بخش پایانی سخنرانی خود با بیان اینکه جداشدن از پرسنل مترو برایم
بسیار سخت است با حالتی بغض بار اظهار کرد: برای من جدا شدن و رفتن از میان
این پرسنل بسیار سخت است اما رسما از پشت این تریبون اعلام می کنم که از
هیچ کسی حتی اعضای شورای شهر کدورتی بر دل ندارم.
پس از سخنرانی
آخر هاشمی در سمت مدیرعامل متروی تهران لوح سپاس و یادبودی توسط شهردار
تهران به وی ارائه شد همچنین از سوی بخش های مختلف شهرداری تهران و انجمن
مهندسی ریلی کشور نیز لوح های متعددی به پاس تشکر از مدیریت 17 ساله هاشمی
به وی اعطا شد.
ایشون آقازاده هستند اما آقازاده ای که واقعا خدمت کرده و کمتر کسی توو تهران پیدا بشه که از خدمات محسن هاشمی در مترو حرفی نزنه!
شما اگه نگران اینی که استاندارد نداریم به کمک ایرونی های باغیرت!!!!!! اونجا جمع بشین به هووون غربتون بگین چرا چپ و راست ما رو تحریم میکنن و باعث میشن همون به اصطلاح استاندارد ها رو نداشته باشیم!
توو که رفتی اونجا عشق تو بکن با ایرون ما هم کاری نداشته باش پلیز!
وهتاکان است .که برمسند قدرت تکیه بزنند .هرکسی ازگرده متلقان
نباشد باید کنا ربرود!پس باید به حال این مملکت گریست که همه
دولتمردان 32ساله خائن شده است!!!
توو تاریخ این 32 سال 8 سالم جنگ هستش که همین کشوری که تووش نظر میدی اصلی ترین خائن بوده!
ایرانییییییی غیرت داشته باش!
به خیال خودت خیلی حرف باحالی زدی؟؟؟
ثانيا «بغض بار» تركيب جديدي است كه توسط شما ابداع شده؟ منظورتون «بغض آلود» بود ديگه نه؟
نه تنها روح ما عظمت داده شد،
نه تنها سیستم حکومتی ما در دنیا نمونه شناخته شد،
و...
بلکه توانستیم 100% مترو رو بومی کنیم!
بزن اون کف قشنگه رو!