arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

آقاتهرانی: احمدي نژاد مردانه به جلو آمد و كار را تمام كرد

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ارزش هاي انقلاب اسلامي مجددا در دوره احمدي نژاد احيا شد تاكيد كرد: دولت دهم دولتي عملياتي، اهل اقدام و كار و دولتي در وسط ميدان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ارزش هاي انقلاب اسلامي مجددا در دوره احمدي نژاد احيا شد تاكيد كرد: دولت دهم دولتي عملياتي، اهل اقدام و كار و دولتي در وسط ميدان است.
   
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني در گفت و گو با خبرنگار پارلماني ايرنا با اشاره به اين كه ارزش هاي انقلاب اسلامي در دوره قبل و در زمان مشاركتي ها از بين رفته و نابود شده بود، گفت: تعلق مشاركتي ها به غرب خيلي بود و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را فراموش كرده بودند اما اين ارزش ها در دولت احمدي نژاد احيا شد.

وي با بيان اينكه مردم به دولت و احمدي نژاد علاقمند هستند، عنوان كرد: برخي خيال مي كنند مردم نمي فهمند اما مردم خوب مي فهمند و متوجه اند كه چه كسي خدمتگزار است و بي دريغ براي نظام اسلامي از جان مايه مي گذارد، البته مردم اهل ادعا و شعار را نيز شناخته اند.

استاد اخلاق هيأت دولت نهم و دهم ولايتمداري دولت را نقطه قوت آن برشمرد و اظهار داشت: گو اين كه برخي از خواص بي بصيرت به دوام، سابق بر اين غيبگويي مي كردند كه در آينده خواهيد ديد كه اين دولت جديد در برابر مقام ولايت خواهد ايستاد ولي هرچه جلوتر رفتيم ولايتمداري دولت بهتر و بيشتر خود را نشان داد كه اميدوارم هميشه بر اين بنا ثابت قدم بماند.

وي ابراز اميدواري كرد كه ساير كشورهاي اسلامي هم به سمتي بروند كه يك اسلام شناس حقيقي در رأس حكومت هايشان قرار گيرد و قرآن حاكميّت پيدا كند.

به گفته اين استاد حوزه و دانشگاه 'بر فرهيختگان امت است كه بحث ولايتمداري، حاكميت ولايت فقيه، ارزش آن و ثبات و پايداري مردمي بودن آن را به ديگر امت ها بياموزند و در ارائه تجارب مثبت از ولايت مداري را در برابر همه حاكميت هاي مادي به جوانان جهان دريغ نكنند'.

**جايي براي غيبگويي نيست

عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس در پاسخ به اين سؤال كه چرا برخي اصرار دارند كه دولت را روبروي ولايت قرار دهند و ضدولايت نشان دهند بيان داشت: توقع نيست كه همگان مثل هم ببينند و بينديشند. اين اندازه شرح صدر لازم است كه درك كنيم همه مثل ما نمي بينند ولي در هر حال پس از گذشت پنج سال و نيم از حاكميت اين دولت و وزراي آن، ديگر جايي براي غيبگويي نيست.

اين نماينده مجلس افزود: علاقمندان دولت و آنها كه با اين دولت مشكل دارند قضاوت را بر كارهاي انجام شده بگذارند و صحبت كنند تا خردمندانه گفته ها به بررسي و نقد گذاشته شود ضمن اينكه عيار ولايتمداري آقايان، خود را نشان دهد.

وي با بيان اينكه تضميني براي كسي در مسؤليت ها نيست عنوان كرد: احمدي نژاد از اول نشان داده كه ولايتمدار است. نه تنها ايشان كه جمعيت توده ايران ولايتمدار هستند و با مقام ولايت پيوند خورده اند.

آقاتهراني نقطه قوت نظام را مردم و ولايت دانست و خاطرنشان كرد: حملات بيگانگان بخاطر ولايت است حتي حمله به احمدي نژاد نيز بخاطر تعهد او به ارزش ها و ولايتمداري بي قيد و شرط اوست.

وي افزود: مي خواهند ولايت را بزنند طبيعي است كه هر كسي ولايتمدارتر است را بيشتر مي زنند.

**هيچ دولتي نتوانسته بود يارانه ها را هدفمند كند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفت و گو رابطه دولت و مجلس را خوب ارزيابي كرد و افزود: اين رابطه خيلي بهتر از اينها هم مي تواند باشد.
وي با توصيه به مجلس و دولت براي خوشبيني نسبت به يكديگر و با بيان اينكه اختلافات ناشي از هواي نفساني است اظهار داشت: اگر ما به دنبال خير و مصالح مردم و رضاي خدا در كارها باشيم اختلافي پيش نمي آيد.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم با ذكر خاطره اي از دوران امام راحل بيان داشت: در زمان امام(ره) بين برخي مسوؤلان اختلاف بود، امام فرمودند اگر خيال مي كنيد كه اختلافات براي خداست، خودتان را گول زده ايد.

وي با بيان اينكه رابطه دولت و مجلس بعد از آغاز اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها بهتر شده است گفت: در زمان تصويب اين قانون، مجلس مخالفت هايي مي كرد، اما مخالفت ها بيش از هر چه بخاطر دلواپسي نمايندگان بود كه بنده به آنها حق مي دهم.

آقاتهراني ادامه داد: به واقع اين كار قوت و همتي احمدي نژادي طلب مي كرد كه به لطف الهي آبرومندانه تحقق يافت.

وي با بيان اينكه دولت هاي قبلي مي دانستند كه هدفمندي يارانه ها ضرورت دارد ولي به خود جرأت اجراي آن را نمي دادند و وارد معركه نمي شدند، اضافه كرد: اما در دولت احمدي نژاد اين آرزو محقق شد.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به هدفمند كردن يارانه نان در دولت دهم بيان داشت: يكي از وزراي سابق مي گفت كه بحث نان در دولت خاتمي و هاشمي هم مطرح بود اما جرات نمي كردند كه جلو بيايند و مي ترسيدند، حتي پيش از انقلاب هم، شاه زير بار هدفمندي يارانه نان نمي رفت و مي گفت دردسر دارد اما احمدي نژاد مردانه به جلو آمد و كار را تمام كرد.

استاد اخلاق هيأت دولت با بيان اينكه احمدي نژاد و وزرا بدون عيب نيستند تأكيد كرد: هدفمندي يارانه ها مانند برخي كارهاي ديگر دولت همچون طرح مسكن بسيار عالي اجرا شد.

اين نماينده مجلس توضيح داد: دولت آنقدر خوب عمل كرد كه همان هايي كه مي گفتند ابتداي كار (هدفمندي يارانه ها) مشكل پيدا مي كند اكنون مي گويند بعد از عيد مشكل پيدا مي كند اما برخي از افراد كه به دولت علاقه اي نداشتند اما منصف بودند، اعتراف كردند كه دولت خيلي خوب طرح را اجرا كرد.

آقاتهراني با بيان اينكه مردم هم خيلي خوب همكاري كردند و قدر آنان را بايد بدانيم افزود: هدفمندي يارانه بيشتر به فكر طبقه ضعيف بوده است و احتمال اين بود كه متوسط به بالاي جامعه مشكل پيدا مي كرد اما ثابت شد كه همه مردم ما نسبت به انقلاب و مصالح آن حساس هستند.

**حوزه نيازمند تحول است

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب اسلامي به قم و درخواست ايشان براي تحول در حوزه و تدوين سند چشم انداز آن گفت: حوزه نيازمند تحول است، اين يك واقعيت است، اين حوزه هزار ساله است و تحولاتي هم در دوران هاي متمادي داشته است اما اكنون توقعي كه از آن مي رود بيشتراز 30 سال پيش است.

وي با بيان اينكه برخي شيوه هاي تحقيقاتي در حوزه منحصر بفرد است تصريح كرد: در عين حال حوزه اي كه داريم محكم و قوي است و حسن هاي زيادي دارد.

عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: حوزه بايد در تمام لوايح و طرح ها و برنامه هاي دولت، مجلس و قوه قضاييه حرف براي گفتن داشته باشد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: حوزه امروز در همه ابعاد همچون اقتصاد، جامعه شناسي، مردم شناسي، روانشناسي، مديريت، فرهنگ، صنعت و توليد حرف براي گفتن دارد، و ورود حوزويان در مباني استراتژيك نظام ضروري است.


آقاتهراني با تاكيد برلزوم پاسخگويي حوزه به نيازهاي روز جامعه گفت: بايد برايش فكر درستي كرد، مقام معظم رهبري 19 سال پيش فرياد تحول در حوزه را سر دادند اما كم كاري كرديم.
وي اضافه كرد: سفر رهبر معظم انقلاب به قم و حوزه مبارك بود و باعث شد تا حوزه پرشتاب تر از قبل فعاليت كند.

**وقتي كسي رشد كند، امتحانش هم سخت تر خواهد بود

نماينده تهران در مجلس در بخش ديگري از اين گفت و گو با بيان اينكه فتنه هاي آينده بزرگتر از فتنه هاي اخير خواهد بود بيان داشت: اولياء الهي و از جمله رهبر معظم انقلاب خواهان رشد ملت و نظام هستند و وقتي اين امت و ملت رشد كند، علي الدوام با امتحان و فتنه درگير خواهد شد. وقتي ممتحن كه خداوند متعال باشد حكيم است انسان رشد يافته تر را امتحاني سخت تر خواهد گرفت وگرنه اگر امتحانات آسان تر شود و يا در سطح قبل باشد اين خود دليل بر اين است كه درجا زده ايم.

وي با تاكيد بر اينكه ملت ما درجا نزده و نمي زند عنوان كرد: جامعه ما ايستا نيست و وظايف ما هم روشن است، همان طور كه مقام معظم رهبري (دام ظله) فرمودند: بايد تلاش كنيم در تاريكي نورافكن بصيرت بيندازيم چرا كه دزد و خائن در تاريكي و جهل بهتر به اهداف خود اميدوار مي شود.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به توهمات فتنه گران مبني بر مشابه سازي حوادث اخير با خيزش هاي خاورميانه گفت: آنها يادشان رفته كه 30 سال پيش چنين اتفاقي در ايران رخ داده و ما بارها براي پيروزي آن دهه فجرها را جشن گرفته ايم.

**دولت هاي آمريكايي خاورميانه به پايان حيات خود رسيده اند

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حوادث اخير ليبي تأكيد كرد: سقوط حاكمان مصر و تونس نشان داد كه كشورهاي داراي دولت هاي آمريكايي در خاورميانه به پايان حيات خود رسيده اند.

وي با اشاره به حمله دولت ليبي به مردم اين كشور گفت: ديكتاتورها اگر احساس كنند كه دنيايشان به مخاطره افتاده همه چيزشان را از دست رفته مي بينند.

آقاتهراني تحولات اخير خاورميانه را حركتي به سوي ظهور ارزيابي كرد و افزود: غربي ها در زمان بوش به دنبال خاورميانه جديد و خاورميانه اي بودند كه همه چيز آن از خودشان باشد اما ناكام ماندند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم با تأكيد بر اينكه همه انفجارها از خاورميانه شروع شده است افزود: امروز فرياد 'مرگ بر امريكا' و 'الله اكبر' را از خاورميانه مي شنويم.

وي اظهار داشت: كشتار مردم ليبي به ضرر حاكمان آن كشور است چرا كه باعث مي شود تا همگان در مقابل دولت حاكمه بايستند البته بروز باطن كثيف استبداد و ديكتاتوري هم در همين مقاطع است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به سياست هاي دولت امريكا در خاورميانه عنوان كرد: اوباما امروز همان سياست هاي كارتر در زمان محمدرضا پهلوي را تكرار مي كند.

استاد اخلاق هيأت دولت با بيان اينكه چيزي از قذافي باقي نمانده است، اضافه كرد: در ايران در دوره محمدرضاشاه توپ و تانك جواب نداد؛ امروز هم در ليبي و حاكميت قذافي جواب نمي دهد.

آقاتهراني با تأكيد بر اينكه خاورميانه از دست غرب خارج شده است بيان داشت: غربي ها ملت هاي منطقه را نشناخته و به بازبيني و بازپردازي رفتار گذشته خود با منطقه نپرداخته اند از اين رو اشتباهات گذشته چهل پنجاه ساله خود را تكرار مي كنند. غافل از اين كه آن راهكارها همان روز هم جواب عكس داده، چه رسد به امروز كه ديگر ملت ها و به ويژه جوانان بيدارتر و فرهيخته تر شده اند.

وي تاكيد كرد: بر همه اين نعمت هاي الهي او را سپاسي بي كران مي گويم. اميد كه قدردانش باشيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
0
0
آقای آقاتهرانی به ریشه ی مشکلات دولت های منطقه که همان دیکتاتوری ودرمقابل مردم ایستادن است اشاره ای نفرمودنده اند
محمود
|
United States of America
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
0
0
متاسفانه چاپلوسی وتملق گویی
آقایان حدمرزی ندارد .آنچه امروز
ارزش های انقلاب واحیای باورهای
دینی مردم گفته می شود به جزء
دروغگویی وتهمت افترا وتوهین چیزی بیش نیست !!!
نظرات بینندگان