arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

مرتضی احمدی: هواداران فوتبال ياغي شده‌اند

مرتضي احمدي با ابراز تاسف نسبت به وضع فعلي ورزشگاه‌ها و كاهش حضور تماشاگران از خاطراتش سخن گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضي احمدي با ابراز تاسف نسبت به وضع فعلي ورزشگاه‌ها و كاهش حضور تماشاگران از خاطراتش سخن گفت.

پيشكسوت سينما، در گفت و گو با ایسنا، در حاشيه نشست جمعيت حاميان هواداران فوتبال كه با حضور محمدمهدي نبي، دبيركل فدراسيون فوتبال و رئيس كانون هواداران چند باشگاه و جمعي از پيشكسوتان برگزار شد، گفت و گويي با خبرنگار ايسنا انجام داده كه خواندنش خالي از لطف نيست.

* آقاي احمدي، شما با وجود حضور فعال در عرصه سينما، هميشه به دنياي ورزش و خصوصا فوتبال علاقه داشتيد، دليلش چه بوده است؟

من از اول عاشق پرسپوليس بودم و به ورزشگاه مي رفتم. هميشه سمت چپ جايگاه مي نشستم و بازيهاي پرسپوليس را از دست نمي دادم. يادم مي آمد يك دسته 7و8 نفره بوديم كه هميشه با هم به ورزشگاه مي رفتيم و جاي مخصوصي هم در ورزشگاه داشتيم.

* اولين باري كه به ورزشگاه رفتيد را در خاطر داريد؟

بله، چهارم آبان سال 1319 بود. آن زمان نه پرسپوليس وجود داشت نه استقلال. من به ورزشگاه رفتم و بازي فوتبال را كه يادم نمي آمد چه بود را تماشا كردم.

* حضور ستاره‌هاي قديمي در پرسپوليس تا چه اندازه در حضور شما در ورزشگاه تاثير داشت؟

البته ستاره ها در هر زماني بوده‌اند،‌ اما قديم مثل امروز نبود كه هواداران براي يك شخص خاص شعار بدهند، همه مي رفتند و تيم را تشويق مي كردند و كاري نداشتند كه چه بازيكني در زمين هست و چه بازيكني نيست.

* پس از حضور حرفه‌اي در عرصه هنر و سينما، باز هم فوتبال را پيگيري مي كرديد؟

بله. همه مي دانستند كه من طرفدار پرسپوليس هستم و به ورزشگاه مي روم و حتي حضور در فيلم ها و سريال ها باعث نمي شد كه به ورزشگاه نروم.

* خاطره‌اي از گذشته داريد؟

يادم مي آيد پيش از انقلاب با شركت پارس فيلم قرارداد بسته بودم و چون مي دانستم ممكن است مشكل ايجاد شود،‌ زمان امضاي قرارداد با خودكار خودم زير قرارداد نوشتم كه به جز روزهايي كه پرسپوليس بازي دارد. آن موقع شايد حرف من جدي گرفته نشد، اما اولين باري كه پرسپوليس بازي داشت و فيلمبرداري بود، كارگردان و همه عوامل جمع شده بودند و حدود 200 نفر هم سياهي لشگر آمده بودند و خلاصه همه عوامل جمع بود. من بدون توجه گفتم كه قبلا اعلام كردم كه براي  بازيهاي پرسپوليس بايد به ورزشگاه بروم. در ميان تعجب همه وسط فيلمبرداري يك ماشين گرفتم و راهي ورزشگاه شدم. شركت كلي ضرر كرد.

* وضعيت ورزشگاه نسبت به گذشته چه تغييري كرده است؟

باور كن آن زمان هيچ كس فحاشي نمي‌كرد، تيم مي باخت يا مي برد فرقي نمي كرد. تماشاگران فقط كار خودشان را انجام مي دادند. من قبل از انقلاب با دخترم به ورزشگاه مي رفتم، الان يك پدر نمي تواند دست بچه‌اش را بگيرد و به ورزشگاه برود.

* مشكل كجاست؟

هواداران ما ياغي شده‌اند. فوتبال ما آنقدر همه چيزش خراب است كه اين مسائل به هواداران هم سرايت كرده و جو را خراب كرده است.

* عملكرد ضعيف تيم‌هاي بزرگ و پرطرفدار مانند پرسپوليس و استقلال هم در چند سال اخير بي تاثير نبوده است، اين مساله را قبول داريد؟

بله قبول دارم، بازي پرسپوليس مقابل پاس همدان را همه ديديم. پرسپوليس مقابل تيم ته جدولي اصلا خوب بازي نكرد و برد دلچسبي نبود، اما مساله فقط اين نيست، مگر قبلا پرسپوليس نمي باخت؟ پرسپوليس بد بازي مي كند ولي هواداران هم ديگر مانند گذشته نيستند.

* وضعيت ورزشگاه‌ها امسال اصلا خوب نيست. استقبال تماشاگران كم شده است. دليلش چيست؟

خب مردم ترجيح مي دهند با پيژامه مقابل تلويزيون بنشينند و فوتبال‌هاي خارجي را تماشا كنند و با توجه به وضعيتي كه فوتبال ما دارد حق هم دارند. من خودم دو سال و نيم است به ورزشگاه نرفته‌ام.

* چرا؟

شرايط مناسب نيست، بازيها خوب نيست. از آن گروه چند نفري كه به ورزشگاه مي رفتيم ديگر هيچكدام نمي رويم. خيلي وقت هم هست كه نمي رويم.

* وضعيت حضور تماشاگران در گذشته چطور بود؟

در آن زمان اكثرا گروهي به ورزشگاه مي رفتند. من يادم نمي آيد تنها رفته باشم. بيشتر وقتها با همان گروه 7و8 نفره به ورزشگاه مي رفتيم و همديگر را مي شناختيم. اصلا كار به فحش و ناسزا نمي رسيد.
نظرات بینندگان