arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

روایت علی مطهری از بازداشت های سیاسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:در ارتباط با بازداشت‌هایی که جنبه سیاسی و امنیتی پیدا می‌کند، باید با مقامات امنیتی و قضایی صحبت شود. پیشنهاد من این است که در این جور موارد مجلس بهترین پناهگاه است و باید ورود پیدا کند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بازداشت اخیر دبیر کانون صنفی معلمان ایران، اظهار داشت: من این موضوع را پیگیری کردم. ایشان محکومیت قبلی داشته و ظاهرا آن را به اجرا گذاشته اند و البته من درباره رسیدگی به این موضوع (بازداشت فعالان صنفی) به رییس قوه قضاییه پیغام دادم و نتیجه، بستگی به نوع رفتار قوه قضاییه دارد.

مطهری با اشاره به اینکه از محتوای پرونده این افراد اطلاع ندارم، خاطرنشان کرد: از وزارت اطلاعات سوال کردم، گفتند؛ در این قضیه دخالتی نداشته‌ایم و قوه قضاییه اقدام کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر  این فعالان حرف هایشان را بزنند، بهتر از این است که خواسته‌هایشان امکان بروز پیدا نکند و این امر منشا اقدامات پنهانی شود.

وی ادامه داد: در مورد افراد نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما به طور کلی قانون اساسی حق اعتراض را به رسمیت شناخته است و ما نباید سختگیر باشیم. البته اگر کسانی بخواهند، نظم عمومی را به هم بزنند طبیعی است که هر حکومتی مانع خواهد شد.

مطهری در مورد راهکارهای حل این مسائل گفت: در ارتباط با بازداشت‌هایی که جنبه سیاسی و امنیتی پیدا می‌کند، باید با مقامات امنیتی و قضایی صحبت شود. پیشنهاد من این است که در این جور موارد مجلس بهترین پناهگاه است و باید ورود پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ولی متاسفانه مجلس ما اساسا وارد این گونه مسائل نمی‌شود و این یک نقطه ضعف برای مجلس است، به نظر من مثلا کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون امنیت ملی می‌توانند، وارد شوند و گروه تحقیق ارسال کنند و این مشکل را حل و فصل کنند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان