arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

هشدار به هموطنان عازم مالزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی پس از فریب گروهی از ایرانیان به وسیله باندهای قاچاق مواد مخدر و بازداشت برخی افراد به وسیله پلیس شریعت طی سال های گذشته به گردشگران ایرانی هشدار داد و از آن ها خواست قوانین این کشور را در سفر رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، سفارت ایران در مالزی در بیانیه ای که روز دوشنبه در تارنمای خود قرار داد از شهروندان ایرانی که قصد مسافرت به این کشور را دارند خواست در مسیر سفر به مالزی و یا بازگشت به کشور از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس ایرانی و غیرایرانی خودداری کنند.

سفارت ایران پس از سوء استفاده باندهای قاچاق مواد مخدر از مسافران ایرانی به منظور حمل مواد که جرم حمل پنج گرم آن در مالزی اعدام است، این توصیه را به هموطنان ارائه کرده است.

براساس آمار هم اکنون حدود 227 ایرانی شامل 30 زن و 197 مرد در زندان های مخوف مالزی بسر می برند که اکثر آن ها توصیه ها را رعایت نکرده و گرفتار باندهای قاچاق مواد مخدر شده اند.

سفارت ایران در بیانیه خود اعلام کرد مالزی مقررات بسیار سختگیرانه ای در خصوص قاچاق مواد مخدر دارد، بگونه ای که بلافاصله پس از دستگیری مراتب رسانه ای شده و ضمن پخش تصویر متهم از تلویزیون و چاپ عکس در روزنامه های کثیرالانتشار، متهم روانه زندان می شود. دوره بازداشت تا رفع اتهام نیز بسیارطولانی و طاقت فرسا بوده و بایستی سه دوره دادگاه مختلف در چندین سال طی شود.

سفارت ایران به گردشگران کشورمان توصیه کرد از گذرنامه اشان به عنوان سند هویتی مراقبت کرده و آنرا به امانت نزد هیچکس قرار ندهند و در صورت خروج از هتل و یا محل اقامت، ضمن مراقبت کامل آنرا همیشه همراه داشته باشند، چون در صورت دستگیری توسط پلیس تا زمان ارائه گذرنامه و رفع هرگونه اتهام، در بازداشتگاه های مالزی دوران مشقت باری را طی خواهند کرد.

دولت مالزی علاوه بر اداره پلیس عمومی، بخش ویژه ای بنام پلیس شریعت دارد که مسلمانان خطاکار از هر ملیتی را دستگیر و زندانی می کند. ورود مسلمانان نیز به کلوپ های شبانه و یا مراکز مشابه ممنوع است.

سفارت ایران اعلام کرد برخی مواقع بین دستگیرشدگان افراد ناآگاهی که حتی به منظور تماشا و یا سرگرمی وارد این قبیل مکان ها شده اند به چشم خورده و موضوع در رادیو و تلویزیون مالزی منعکس شده است.

مالزی که به کشور برخوردهای سخت با جرائم اجتماعی گردشگران، قاچاق مواد مخدر و زندان هایی با بدترین شرایط شهرت دارد، در رابطه با قمار نیز سخت گیری می کند و این موضوع باید مورد توجه گردشگران ایرانی عازم این کشور نیز باشد.

پلیس مالزی اردیبهشت ماه امسال در عملیاتی دو ایرانی را به اتهام انجام قمار غیرقانونی بازداشت کرد.
نظرات بینندگان