arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

کشف انبار تسلیحاتی داعش در فلوجه

منابع عراقی از کشف انبار تسلیحاتی گروه تکفیری داعش در شمال فلوجه، انفجار بمب در جنوب غربی بغداد و آزادسازی یک روستا در جنوب غربی کرکوک از لوث داعش خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای داوطلب مردمی توانستند یک انبار حاوی تسلیحات و مهمات متعلق به تروریست های داعش را در شمال فلوجه کشف کنند.

یک منبع امنیتی به الفرات گفت یک یگان از نیروهای داوطلب مردمی، انبار سلاح و مهمات را در مسجد بزرگ الصقلاویه در شمال فلوجه کشف کنند.

این منبع  افزود نیروهای امنیتی همچنین بزرگترین کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده را در منطقه الصقلاویه گلوله باران کردند که طی آن شمار زیادی از تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند.

حسن الساری دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی(حرکه الجهاد و البناء) و یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی پیشتر پاکسازی کامل منطقه الشیحه استان الانبار از لوث تروریست های داعشی را اعلام کرده بود.این منطقه در پنج کیلومتری مرکز فلوجه قرار دارد که طی یک عملیات امنیتی گسترده آزاد شد.

انفجار بمب در جنوب غربی بغداد

خبر دیگر این که بر اثر انفجار بمب در جنوب غربی بغداد، یک نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در این باره گفت یک بمب جاسازی شده در کنار جاده ای در نزدیک مراکز تجاری در منطقه الدوائم در جنوب غربی بغداد منفجر شد که یک کشته و شش زخمی به جا گذاشت.

آزادسازی یک روستا از لوث داعش در جنوب غربی کرکوک

خبر دیگر این که، نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق، روستای المره الکبری واقع در جنوب غربی کرکوک را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کردند.

پیش از این نیز، نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه توانستند روستای وبان شاخ الکبیره و وبان شاخ الصغیر در شهرستان داقوق در جنوب کرکوک را از  اشغال تروریست های تکفیری آزاد کنند.

تاکید وزیر دفاع عراق بر تحویل جنگنده های اف 16 در موعد مقرر

وزیر دفاع عراق تاکید کرد جنگنده های اف 16 در موعد مقرر و بر اساس طرح مشخص و زمان توافق شده، وارد عراق می شوند.

خالد العبیدی در عین حال این شایعه را که جنگنده های اف 16 مستقیما تحویل عراق نمی شود و به پایگاهی در اردن منتقل شده و پایگاه جنگنده ها هم این کشور خواهد بود، بی پایه و اساس دانست.

خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر این که، آمریکا با تحویل جنگنده های اف 16 به پایگاه های عراقی مخالفت و اعلام کرده است که فرود و پرواز آنها از پایگاه های اردن خواهد بود.

این در حالی است که سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه ای اعلام کرد اولین اسکادران از جنگنده های اف 16 به زودی به پایگاه هوایی بلد در عراق منتقل خواهد شد.

جفری لوری سخنگوی سفارت آمریکا خاطر نشان کرد گزارش های رسانه ای مبنی بر انتقال جنگنده ها به اردن و فعال شدن آنها از این کشور صحت ندارد.

این سخنگو گفت دولت عراق، 36 فروند جنگنده اف 16 خریداری کرده است و ما همچنان به قرارداد پایبند هستیم و جنگنده ها در نزدیک ترین زمان ممکن تحویل داده خواهد شد.

حضور وزیر جوانان عراق در جمع نیروهای داوطلب مردمی

خبر دیگر این که،وزیر ورزش و جوانان عراق در جمع نیروهای داوطلب مردمی در نزدیکی منطقه الصقلاویه در شمال غربی فلوجه در  استان الانبار حضور یافت و از تلاش ها و مجاهدت های آنها در نبرد با تروریست های تکفیری تقدیر کرد.

بر اساس گزارش الفرات، عبدالحسین عبطان، نبرد نیروهای داوطلب مردمی با تروریست های تکفیری را جهاد خواند و اعلام کرد ما هنگامی که در میان شما حضور پیدا می کنیم و از عزم شما انرژی و قوت می گیریم، افتخار می کنیم.

نبرد الانبار به نفع عراقی ها رقم خواهد خورد

عامر الفایز نماینده فراکسیون المواطن در پارلمان عراق تاکید کرد افزایش روحیه جنگجویان، نبرد الانبار را به نفع عراقی ها یکسره خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد پیروزی هایی که نیروهای داوطلب مردمی محقق کرده اند، قابل پیش بینی بود، زیرا توان خود را در صحنه میدانی و اخلاص خود را برای تحقق اهداف والا که همان آزادسازی سرزمین از لوث باندهای تروریستی داعش است، اثبات کرده اند.

وی به فروپاشی باندهای تروریستی داعش و ضعف روزافزون و کاهش شدید روحیه آنها در مقابل روحیه عالی نیروهای داوطلب مردمی عراق اشاره کرد.
نظرات بینندگان