arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

اظهار امیدواری جیمی کارتر به موفقیت مذاکرات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌ جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای، اقدامات دیپلماتیک به منظور توافق هسته‌ای با ایران و حمایت و تلاش‌های جان کری در این راستا را تحسین کرد.

به گزارش ایسنا، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با اعلام حمایت از توافق هسته ای با ایران گفت که به موفقیت مذاکرات هسته‌ای امید دارد.

کارتر در این مصاحبه که با پایگاه خبری محلی "ریچموند" انجام داد، گفت: من اطمینان زیادی به جان کری دارم. او یکی از بهترین وزیران امور خارجه‌ای است که ما تا کنون داشته‌ایم.

وی افزود: جان کری بسیار شجاع است و به این طرح بسیار متعهد است. من امیدوارم که ایرانی‌ها متوجه باشند که این (توافق) برای آن‌ها هم بهتر است.

کارتر تصریح کرد که اعتقاد دارد جهان در صورت برقراری توافق هسته ای با ایران وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و این توافق می‌تواند یکی از مهم‌ترین تحولات دهه‌های گذشته به منظور رفع خصومت میان آمریکا و ایران باشد.

کارتر بدون در نظر گرفتن ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته ای ایران، مدعی شد: بدون توافق هسته‌ای ایرانی ها ممکن است به برنامه هسته‌ای خود تا جایی ادامه دهند که اگر بخواهند، به سلاح هسته ای دست پیدا کنند.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا همچنین ادعا کرد: من فکر می‌کنم کار کردن بر روی یک توافق هسته ای با ایران بهترین راه اجتناب از جنگ و همچنین محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.
نظرات بینندگان