arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

ایران به آمریکا: تبعه ی آمریکایی در ایران نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن اینكه خبر سفرمحمود احمدی‌نژاد به عربستان را تكذیب كرد سفر هیات بحرینی به كشورمان را نیز رد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن اینكه خبر سفرمحمود احمدی‌نژاد به عربستان را تكذیب كرد سفر هیات بحرینی به كشورمان را نیز رد كرد.

به گزارش سایت خبری دولت، رامین مهمانپرست در این نشست خبری گفت: «خبر سفر آقای احمدی‌نژاد به عربستان صحت نداشت و خبری كه یك نشریه عربستانی به نقل از سفیر كشورمان منتشر كرد صحیح و دقیق نبود.»

وی همچنین در خصوص انتشار اخباری در مورد سفر محرمانه هیات بحرینی به ایران نیز گفت: «این خبر هم موثق نبود. رسانه‌ها با رعایت اخلاق حرفه‌ای در نقل مطالب دقت كافی را به عمل آورند چرا كه هر میزان اخبار كذب منتشر شود به جایگاه آنها لطمه وارد خواهد كرد.»

مهمانپرست همچنین در مورد علت ابراز آمادگی صهیونیست‌ها و برخی از كشورهای غربی برای به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطینی با بیان اینكه مسئله‌ای كه تاكنون در دستور كار صهیونیست‌ها قرار داشته اشغالگری، تجاوز و كشتار بی‌رحمانه فلسطینی‌ها بوده است، گفت: «تحولات منطقه یكی از مهم ترین تاثیرات خود را در موضوع فلسطین خواهد داشت.»

وی با بیان اینكه تحولات اخیر در منطقه تمامی معادلات موجود را برهم خواهد زد، خاطرنشان كرد:« اشاراتی كه برخی از مقامات غربی و رژیم صهیونیستی در رابطه با حقوق ملت فلسطین می‌كنند، نشان دهنده نگرانی آنها از مطالبات مردمی در قبال مردم و سرزمین فلسطین است و آنها فكر می‌كنند با دادن برخی از امتیازات ظاهری صدای ملت فلسطین و كشورهای منطقه در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها خاموش می‌شود.»

رابرت لوینسون در ایران نیست
مهمانپرست در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با بیانیه وزیر خارجه آمریكا در مورد حضور رابرت لوینسون تبعه ناپدید شده این كشور در كشورهای منطقه جنوب غرب آسیا اظهار داشت: «نزدیك به چهار سال از این داستان می‌گذرد و این بیانیه در جهت پاسخگویی به افكار عمومی مردم آمریكاست.

این بیانیه به صورت تلویحی موید این موضوع است كه چنین فردی در كشور ایران حضور ندارد.» وی تاكید كرد: «تلاشی انسان دوستانه توسط مقامات كشورمان برای پیدا كردن اطلاعاتی در مورد سرنوشت این فرد صورت گرفت و هیچ ردپایی از وی در كشور ما یافت نشد. »

نظرات بینندگان