arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

قاتل رابطه زناشویی!

محققان می‌گویند قرص‌هایی که خودسرانه و در اغلب روزها می‌خورید، می‌توانند رابطه زناشویی شما را به آخر خط برسانند و احساس لذتی را که می‌توانید تجربه کنید کمتر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نگاهی به داروهایی که همیشه روی پیشخوان آشپزخانه‌تان قرار دارند بیندازید؟ شما چه داروهایی را در طول هفته مصرف می‌کنید؟ محققان می‌گویند قرص‌هایی که خودسرانه و در اغلب روزها می‌خورید، می‌توانند رابطه زناشویی شما را به آخر خط برسانند و احساس لذتی را که می‌توانید تجربه کنید کمتر کنند. به نوشته بی‌بی‌سی، استامینوفن یکی از داروهایی است که به‌خاطر خاصیت ضددردش در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. اما از نظر محققان مصرف این دارو عوارضی را هم به دنبال دارد.

به گفته محققان استامینوفن علاوه بر درد جسمانی بر واکنش‌های عاطفی هم تاثیر می‌گذارد، و با مصرف آن، هم عواطف و احساسات منفی کمتر درک می‌شوند و هم عواطف و احساسات مثبت. البته استامینوفن همان‌طور که گفته شد تنها لذت‌های شما را از بین نمی‌برد؛ بلکه علاوه بر درد جسمانی، باعث می‌شود تجربیات آزاردهنده اجتماعی یا احساسات تلخ ناشی از روابط خود را هم با شدت کمتری درک کنید و شاید بتوانید آن را به عنوان دارویی برای تسکین درد‌های ناشی از شکست عشقی معرفی کنید. البته پژوهشگران هنوز قطعیت این موضوع را ثابت نکرده‌اند و تنها می‌دانند که استامینوفن می‌تواند در ترشح برخی هورمون‌های لذت‌آور و تحریک برخی از بخش‌های مغز که در لحظه‌های دردآور و سخت زندگی فعال می‌شوند تاثیر بگذارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان