arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

آخرین اخبار از وضعیت جوی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طي سه روز آينده وزش باد و گرد‌ و خاک در بخش‌هايي از شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور سبب کاهش ديد افقي و کيفيت هوا خواهد شد.

افزايش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد از بعدازظهر فردا و روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزي و جنوب سيستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

نکته قابل توجه آن است که طي سه روز آينده در بخش‌هايي از شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد‌ و خاک سبب کاهش ديد افقي و کيفيت هوا خواهد شد و در همين مدت در شمال سيستان‌ و بلوچستان، بويژه منطقه زابل، در بعضي ساعات طوفان و گرد و خاک رخ خواهد داد.

همچنين طي دو روز آينده شرق درياي عمان و بخش‌هاي مرکزي خليج فارس مواج خواهد بود. در بخش‌هاي مرکزي خليج فارس ارتفاع موج 1/5 تا 2 متر تخمين زده شده است.

آسمان تهران امروز نيمه ابري است و در ارتفاعات بارش پراکنده و در پاره‌اي از نقاط وزش باد رخ خواهد داد.

گفتني است خوزستان با بيشينه دماي 49 درجه گرمترين استان مي باشد.آسمان خوزستان صاف است و در پاره اي نقاط گرد و خاک را خواهد داشت.با توجه به بررسي نقشه هاي هواشناسي، استقرار سامانه کم فشار حرارتي در سطح زمين و پر ارتفاع جنب حاره اي در لايه مياني جو تا پايان هفته جاري و وجود گراديان شديد فشار هوا در منطقه سبب وزش بادهاي قابل ملاحظه و شديد و در نتيجه برخاستن گرد و خاک در بيشتر مناطق استان به ويژه نوار غربي و مرکزي شده و اين وضعيت به تناوب تا آخر هفته ادامه دارد.
نظرات بینندگان