arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
مراسم ویژه جشن نوروز یادآور جشن های 2500 ساله است؛

مطهری: اگر دولت بر روی مکتب ایران پافشاری کند، طرح سئوال از احمدی نژاد را در دستور کار قرار می دهیم

مطهری از آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس سابق مجلس خبرگان رهبري به جهت تفويض مسئوليت خبرگان ملت بر اساس تدبير تقدير كرد و گفت: بديهي است آقاي هاشمي رفسنجاني همچنان نقش ويژه در تحولات كشور خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با هشدار نسبت به ترویج مکتب ایرانی توسط اطرافیان رئیس جمهور گفت: مجلس نبايد و نمي‌تواند در مقابل اين پديده‌ها بي تفاوت باشد و لذا به دولت هشدار مي‌دهم كه اگر همچنان بر ترويج تز مكتب ايراني پافشاري كند و نسبت به مسئله حجاب و عفاف همچنان بي تفاوت باشد ضمن حمايت از خدمات دولت، سؤال از رئيس جمهور را كه به خاطر اجراي قانون هدمندي يارانه‌ها به تاخير انداخته‌ايم در دستور كار قرار خواهيم داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، وي همچنين از آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس سابق مجلس خبرگان رهبري به جهت تفويض مسئوليت خبرگان ملت بر اساس تدبير تقدير كرد و گفت: بديهي است آقاي هاشمي رفسنجاني همچنان نقش ويژه در تحولات كشور خواهد داشت.

نماينده تهران در مجلس از خطر ترويج مكتب ايراني توسط 2 تن از مقامات عالي‌رتبه كشور به عنوان نكته‌ مهمي كه مجلس بايد به آن توجه كند ياد كرد و گفت: همه مي‌دانيم كه نوروز يك انتخاب خوب از سوي ايرانيان بوده كه بهترين ايام سال را از نظر اعتدال طبيعت براي تفرج و تفريح و ديد و بازديد انتخاب كردند.

مطهري افزود: اگر همين نوروز را به سبب تعصب نژادي به ديده افراط بنگريم و مانند آقاي رحيم مشايي بگوييم نوروز يكي از شعائر الهي است و سخن از منشور نوروز به ميان آوريم و از 12 رئيس جمهور و پادشاه اردن كه مورد غضب مردم خود است، براي برگزاري مراسم ويژه در تخت جمشيد كه يادآور‌هاي جشن‌هاي 2500 ساله شاهنشاهي در سال 57 است، دعوت كنيم، اين امر با پرهيز از تجمل گرايي در تضاد است و حكايت از خواب‌هاي دارد كه براي انحراف انقلاب اسلامي ديده‌اند.

وي ادامه داد: اخيرا آقاي رئيس جمهور گفت كه شناخت ما از ولايت همان فهم ايراني از اسلام است كه اگر ديگران نيز از فهم عربي يا تركي يا اندونزيايي يا مالزيايي از اسلام سخن بگويند بلاي بزرگي بر سر امت اسلام مي‌آيد و وحدت اسلامي را مخدوش مي‌كند.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: آقاي احمدي نژاد در جاي ديگر گفته است كه ايراني‌ها جا خود را براي عزت ايران مي‌دهند و بسياري از ايرانيان براي اعتلاي فرهنگ اين سرزمين به روي مين رفتند در حالي كه امام خميني (ره) فرمودند همه مي‌دانند كه تحمل 8 سال فشار و سختي دفاع مقدس فقط براي اسلام عزيز بوده است.

مطهري با بيان اينكه مردم ايران خون دادند تا اسلام تحقق پيدا كند، افزود: رئيس جمهور مي‌گويد آنها كه با ما دشمني مي‌كنند از باز يابي هويت و روش ايرانيان مي‌ترسند در حالي كه امام مي‌فرمايند دشمنان ما از جمهوري نمي‌ترسند بلكه از اسلام مي‌ترسند.

وي بر همين اساس هشدار داد خطر تز مكتب ايران به جاي مكتب اسلام كه توسط اسفنديار رحيم مشايي مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور مطرح شده و توسط رئيس جمهور به دليل ضعف بينش اسلامي و ارادت ويژه به مشايي دنبال مي‌شود، كيان انقلاب اسلامي را تهديد مي‌كند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: تز مكتب ايران همان تزي است كه در سال‌هاي منتهي به انقلاب اسلامي از سوي برخي روشنفكران مطرح بود و آيت الله شهيد مطهري در نامه تاريخي خود به حضرت امام (ره) نسبت به آن اعلام خطر كرد.

مطهري افزود: شهيد مطهري نوشتند "ادعا مي‌كنند كه ايدئولوژي ما روي فرهنگ ما اثر گذاشته و فرهنگ ما روي ايدئولوژي ما؛ لذا ايرانيت ما ايرانيت اسلامي شده است و اسلام ما اسلام ايراني شده است و با اين بيان عملا و ضمنا فرهنگ واحد به نام فرهنگ اسلامي را انكار مي‌كنند ".

وي ادامه داد: جالب است كه آقاي احمدي نژاد اخيراً گفته‌ است كه بحث ديگري به نام اسلام ايراني وجود دارد كه آن را در جاي ديگري تشريح خواهم كرد، در حالي كه شهيد مطهري پاسخ تز مكتب ايران و چنين سخناني را از پيش داده است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: عجيب است اين حرف‌ها زماني توسط مقامات عالي رتبه كشور بيان مي‌شود كه نهضت‌هاي اسلامي بي سابقه در كشورهاي اسلامي در جريان و درخت انقلاب اسلامي ايران به بار نشسته است.

مطهري افزود: در اين شرايط لازم است بر وحدت اسلامي و مشتركات ميان ما و آنها تاكيد كنيم و كمترين سخني كه بوي تعصب نژادي از آن به مشام مي‌رسد بر زبان مرانيم.

وي ادامه داد: اكنون بايد بر خواسته‌هاي مشترك مانند بازگشت به اسلام و حاكميت ملي مردم و رهايي از يوغ استعمار غرب تاكيد كنيم نه اينكه بر طبل مكتب ايراني و منشور نوروز بكوبيم و برتري نژاد ايراني و اسلام ايراني و فهم ايراني از اسلام را مطرح كنيم.

"عجيب‌تر آن است كه مي‌گويند اينها مسائل فرعي است و بايد رهايش كنيم، گيريم كه اينها مسائل فرعي باشد اما آيا فرعي بودن يك مسئله به معناي آن است كه رهايش كنيم يا به اين معناست كه در اولويت بد قرار دارد كه بايد در جاي خود به آن پرداخت؟ "

نماينده تهران در مجلس گفت: چند روز پيش يكي از همكاران در مجلس اينجانب را متهم كرد كه مسائل فرعي را بر مسائل اصلي تشخيص نمي‌دهم. اما پاسخ اين است كه معني مسئله فرعي اين نيست كه بايد آن را كنار گذاشت بلكه بايد در اولويت بعدي به آن پرداخت.

مطهري افزود: سخن من اين است كه اگر گزارش مربوط به حادثه تلخ 25 بهمن ظرف 2 هفته آماده شده و در صحن علني قرائت مي‌شود كه كار درستي است، گزارش مثلاً حادثه كوي دانشگاه كه رهبر انقلاب فرمودند دل ما را خون كرد لااقل بايد بعد از يك سال و نيم آماده و قرائت شود نه اينكه اساسا از دستور خارج شود.

وي اضافه كرد: ما با همين توجيه بسياري از مسائل مهم را به بهانه فرعي بودن رها مي‌كنيم و وظيفه نمايندگي خود را به درستي انجام نمي‌دهيم كه نمونه ديگر آن مسئله حجاب و پوشش امسالي است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: پس از مصاحبه چند ماه پيش رئيس جمهور كه در آن وظيفه نظارت دولت در موضوع پوشش و حجاب را بر خلاف اجماع علما نفي كردند، پوشش اسلامي در جامعه رو به انحطاط نهاد و اكنون در برخي موارد پوشش درست اسلامي به صورت بلوز و شلوار در آمده كه به هيچ وجه فلسفه حجاب اسلامي را تامين نمي‌كند.

مطهري افزود: مسئله عدم پرداخت بودجه مترو نيز از نظر دولت فرعي است و اكنون سؤال ما اين است پس چه موضوعي اصلي است؛ لابد باقي ماندن من و دوستانم در قدرت موضوع اصلي است.

وي اضافه كرد: مجلس نبايد و نمي‌تواند در مقابل اين پديده‌ها بي تفاوت باشد و لذا به دولت هشدار مي‌دهم كه اگر همچنان بر ترويج تز مكتب ايراني پافشاري كند و نسبت به مسئله حجاب و عفاف همچنان بي تفاوت باشد ضمن حمايت از خدمات دولت، سؤال از رئيس جمهور را كه به خاطر اجراي قانون هدمندي يارانه‌ها به تاخير انداخته‌ايم در دستور كار قرار خواهيم داد.
برچسب ها: مطهری ، مکتب ایرانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
0
1
دو کلمه هم از مادر عروس .
نظرات بینندگان