arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

استفاده داعش از کودکان در عمليات انتحاري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به گفته رهبر قبيله‌اي عراقي، گروه تکفيري داعش در حال جذب کودکان استان آشوب‌زده الانبار براي آموزش بمب‌گذاري به آنان است.

روزنامه کُرد زبان رووداو سه‌شنبه (16 تير) به نقل از شيخ خالد عوض الشباني گزارش داد اين گروه تکفيري به طور فعال درصدد جذب کودکان است تا از آنها به عنوان بمب‌گذاران آينده استفاده کند.

وي گفت گروه تروريستي داعش «وارد بسياري از نقاط الانبار شده و شروع به جذب کودکان از قبايل محلي اين استان نموده است.»

وي افزود گروه تروريستي داعش در استان رقه سوريه و در منطقه «هيت» در استان الانبار اردوگاه‌هاي آموزشي ويژه‌ي کودکان داير کرده است.

شباني همچنين از دولت عراق خواست «روند آزادسازي بخش‌هاي تحت کنترل داعش را تسريع و اردوگاه‌هاي جذب کودکان را نابود کند.»

وي افزود: «همه ما مي‌دانيم که ايدئولوژي افراطي داعش ربطي به اسلام ندارد. آنان آيه‌هايي از خود مي‌سازند که در قرآن وجود ندارد.»

به گفته وي، اين گروه تروريستي کودکان را در اين اردوگاه‌ها شستشوي مغزي داده و نحوه اجراي عمليات انتحاري عليه مراکز ايست بازرسي و افراد غيرنظامي را به آنان آموزش مي‌دهد.

شباني ادامه داد: «مسئوليت راهنمايي والدين به منظور جلوگيري از پيوستن فرزندانشان به داعش، به عهده دولت است. دولت بايد همه توان خود را در جهت جلوگيري از جذب کودکان به کار گيرد.»

حيدر العبادي نخست‌وزير عراق پيشتر با بيان اين که گروه تکفيري داعش به صورت «سازمان‌يافته در 100 کشور» اقدام به جذب کودکان مي‌کند، بهره‌برداري از کودکان با هدف کشتار را «جنايتي شنيع» دانست.

ديده‌بان موسوم به حقوق بشر سوريه در ماه مارس اعلام کرد گروه تروريستي داعش در سال جاري ميلادي دست‌کم 400 کودک را در سوريه جذب کرده است و آنان را با ايدئولوژي فرا افراطي وهابي شستشوي مغزي و تحت آموزش نظامي قرار داده است.
نظرات بینندگان