arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

قالیباف: پیشنهاد احمدی نژاد در مورد تهران عملی نیست

شهردار تهران همچنين يادآور شد: در مناطق 20 و 22 تهران نيازمند توسعه بيشتر شبكه اتوبوسراني هستيم، ضمن اين كه بايد شبكه BRT در مناطق 17 و 19 تهران نيز گسترش يابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد باقر قاليباف در حاشيه مراسم بهره‌برداري همزمان از پل تقاطع آزادگان ـ حكيم و پل‌هاي تقاطع بزرگراه همت با بلوار گل‌ها، كاج و ارغوان در جمع خبرنگاران، افزود: مهمترين پروژه حوزه حمل و نقل شهرداري در سال آينده توسعه ايستگاه‌هاي مترو و خطوط (تندرو)BRT است، به طوري كه از سال 90 هر ماه يك ايستگاه مترو در تهرا ن افتتاح مي‌شود. همچنين توسعه خطوط BRT در مناطق جنوب و شمال غرب تهران از جمله برنامه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، شهردار تهران همچنين يادآور شد: در مناطق 20 و 22 تهران نيازمند توسعه بيشتر شبكه اتوبوسراني هستيم، ضمن اين كه بايد شبكه BRT در مناطق 17 و 19 تهران نيز گسترش يابد.

وي همچنين با تاكيد بر احياي رود دره‌هاي تهران نيز يادآور شد: احياي رود دره‌ها در دستور كار قرار گرفته است و بر اين اساس رود دره «كن»، «دارآباد» و «دركه» در اولويت كار قرار گرفته است.

قاليباف همچنين تصريح كرد: 60 هكتار از مجموعه 220 هكتاري بوستان «ولايت» نيز تا خرداد ماه تحويل شهروندان جنوب شهر مي‌شود و توسعه برنامه‌هاي اين مجموعه با همين شتاب در طول سال آينده ادامه خواهد داشت.

وي همچنين از راه‌اندازي «پارك شهدا» در بوستان بهشت زهرا (س) خبر داد و عنوان كرد: در طرح نوروزي امسال ساماندهي اتوبان آزادگان تا بهشت زهرا (س) نيز در طرح «استقبال از بهار» انجام مي‌شود.

شهردار تهران همچنين از رسيدگي به محرومان در شب عيد به عنوان يكي از اقدامات ديگر شهرداري خبر داد و اضافه كرد: اين برنامه با حفظ رعايت كرامت انساني در شهرداري تهران براي محرومان مناطق مختلف انجام مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر پيشنهاد رييس جمهور براي احداث باغ ‌شهر در تهران، توضيح داد: اين پيشنهاد عملي نيست و موضوعي است كه بايد درباره آن كار كارشناسي صورت گيرد چرا كه اگر كارشناسي نشود، ممكن است بخشي از زمين‌ها و مراتع دچار آسيب شود، لذا هيچ برنامه‌اي براي تهران و اطراف تهران در اين خصوص نداريم، البته آن را بررسي مي‌كنيم و بعد از كار كارشناسي مي‌توان درباره آن تصميم‌گيري كرد.


نظرات بینندگان