arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

"مردم چين احمدي‌نژاد را به نماد مبارزه با ظلم و ستمگري مي‌شناسند"

مشاور و رييس دفتر رييس جمهور با اشاره به اينكه افزايش روابط ايران و سوييس به نفع دو ملت و منطقه است، گفت: تهران براي تقويت همكاري‌هاي دوجانبه و چند جانبه با سوييس محدوديتي قائل نيست و از آن استقبال مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور و رييس دفتر رييس جمهور با اشاره به اينكه افزايش روابط ايران و سوييس به نفع دو ملت و منطقه است، گفت: تهران براي تقويت همكاري‌هاي دوجانبه و چند جانبه با سوييس محدوديتي قائل نيست و از آن استقبال مي‌كند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، اسفنديار رحيم مشايي در ديدار سفير سوييس خاطرنشان كرد: گسترش مناسبات و همكاري‌هاي ايران و سوييس در زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي مي‌تواند به نفع دو ملت و منطقه باشد.

ليويالوي آگوستي، سفير سوئيس نيز در اين ديدار با اشاره به همكاري‌هاي سازنده و مفيد ايران و سوييس در موضوعات مهم بين المللي و روابط دوجانبه اظهار كرد: سوئيس به دنبال تحكيم و ايجاد روابط گسترده با جمهوري اسلامي ايران است.

مشایی همچنین  در دیدار با سفیر چین اظهار كرد: پشتوانه تمدن غني، منابع عظيم طبيعي و معدني و استعدادهاي انساني موجود در دو كشور حاكي از اين است كه تمام ظرفيت‌هاي لازم براي استقلال واقعي دو ملت وجود دارد كه بايد اين ظرفيت‌ها را در راستاي منافع دو ملت فعال كرد.

اسفنديار رحيم‌مشايي در ديدار سفير جديد چين با اشاره به اينكه ايران و چين از روابط مثبت و سازنده تاريخي برخوردار هستند، گفت: استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور براي گسترش روابط همه‌جانبه نيازمند مراقبت طرفين از حسن روابط در عرصه‌هاي دوجانبه و بين‌المللي است.

رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به اينكه جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد، به جايگاه مهم ايران در منطقه اشاره و اظهار كرد: دو كشور با آگاهي از موقعيت تعيين‌كننده خود در شرايط حاضر و آينده جهان مي‌توانند همكاري‌هاي سازنده‌اي به نفع ملت‌هاي مستقل داشته باشند.

رحيم‌مشايي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران كشور چين را نه به عنوان يك دوست بلكه متحد درازمدت خود تلقي كرده و استفاده از همه فرصت‌ها براي ارتقاء و رشد جدي در روند همكاري‌ها را به نفع دو ملت مي‌داند.

سفير جديد چين در ايران نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه دولت چين علاقه زيادي به گسترش و تقويت روابط با ايران دارد، گفت: دولت چين هم از لحاظ استراتژيك و هم به لحاظ درازمدت به دنبال گسترش هرچه بيشتر روابط خود با ايران در زمينه‌هاي مختلف است.

وي همچنين با اشاره به استقبال مردم چين از دكتر احمدي‌نژاد در جريان حضور وي در نمايشگاه اكسپو شانگهاي تصريح كرد: مردم چين دكتر احمدي‌نژاد را به نماد مبارزه با ظلم و ستمگري مي‌شناسند و به همين خاطر ايشان نه تنها رييس‌جمهور محبوب براي ملت ايران بلكه در بين تمامي ملت‌ها به ويژه ملت چين محبوب هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vip
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
0
0
چه حرفا همینطور در بیارین فقط به اسم خبر.....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
0
0
آقای خمينی فرمودند، هر وقت ديديد از شما تعريف ميکنند بدانيد که مشکل داريد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
0
0
بهتر است نظر مردم ، قشرتحصيل كرده و فرهيخته مملكت خودمان را درمورد ايشان درج كنيد.
نظرات بینندگان