arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

العربيه: احتمال آتش‌بس در يمن طي ساعات آينده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبري العربيه به نقل از يک منبع يمني از احتمال اعلام آتش‌بس انساني در يمن طي ساعات آينده خبر داد.

اين در حالي است که برخي منابع سياسي اعلام کرده‌ بوند که آتش‌بس انساني احتمالا از جمعه آينده آغاز خواهد شد.

اين خبر در حالي منتشر مي‌شود که يک مقام ديپلماتيک خبر داد که "عبد ربه منصور هادي" رئيس جمهور مستعفي يمن فردا به " بان‌کي‌مون" دبير کل سازمان ملل نامه‌اي ارسال خواهد کرد و طي آن از آمادگي دولت مشروع براي آتش‌بس انساني در 5 روز پاياني ماه رمضان و 5 روز نخست ماه شوال خبر مي‌دهد.

همچنين روزنامه اماراتي البيان اعلام کرد که «اسماعيل ولد شيخ احمد» فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن در راستاي تلاش‌هاي خود موفق شد تعهدات واضحي را در خصوص آتش‌بس موقت و قابل تمديد از گروه‌هاي يمني و به‌ويژه «عبد ربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي يمن و رهبران جنبش «انصارالله» و هواداران «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور برکنار شده يمن بگيرد.

در همين راستا، منابع بلندپايه سياسي يمني به روزنامه اماراتي البيان اعلام کردند که آتش‌بس پيشنهادي از روز يکشنبه آينده آغاز مي‌شود و تا پايان تعطيلات عيد فطر ادامه دارد.

اين منابع در عين حال کردند اين آتش‌بس قابل تمديد است.

بنابه گفته اين منابع، ناظراني از نهادهاي بين‌المللي بر روند اجراي آتش بس و عدم نقض آن نظارت خواهند کرد.

ارتش سعودي از روز دوشنبه حملات خود را به مناطق مختلف يمن به ويژه غير نظاميان افزايش داده است به گونه اي که طي اين روز يک بازار خريد و فروش دام را در منطقه فيوش در استان لحج و بازاري را در «جوف السلفي» منطقه عمران در استان صعده واقع در شمال يمن هدف قرار داد که شمار شهداي آن به بيش از 176 تن و تعداد مجروحان اين حملات تاکنون به 200 تن رسيده است.

جنگنده‌هاي عربستان سعودي همچنين روز سه شنبه بيمارستاني را در استان «حجه» واقع در شمال غرب يمن هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادي به شهادت رسيدند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان