arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۴
معاون لاوروف:

۲۲۰۰ تبعه روسی به داعش پیوسته اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام روسی از پیوستن دو هزار و دویست فرد مسلح روسی الاصل به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش تسنیم، سانا، "اولگ سرومولتف" معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد حدود ۲۲۰۰ فرد مسلح روسی الاصل در کنار گروه های تروریستی افراطی در سوریه و عراق می جنگند.

این مقام روسی در گفت و گو با ایتارتاس روسیه افزود دستگاه های امنیتی سال گذشته بیش از ۱۰۰ پرونده جنایی در خصوص شهروندان روسی که در سوریه جنگیده اند، گشوده اند .

وی اظهار داشت در حال حاضر آن چه اهمیت دارد،‌جلوگیری از هرگونه حمله به خاک روسیه یا شهروندان یا نهادهایش از سوی گروه تروریستی داعش است و مسکو با جدیت با اظهارات سرکردگان گروه تروریستی درباره انتقال آن چه جهاد می خوانند به شمال قفقاز و آسیای میانه تعامل می کند.

این مقام روسی افزود کشورهای مدعی نقش پیشتازانه در رویارویی با تروریسم همچنان در تعامل با خطر تروریسم، نقش دوگانه ای ایفا می کنند .

وی گفت همه کشورها باید تلاش های خود را برای مقابله با تروریسم جهانی بدون سیاسی کاری یا در پیش گرفتن معیارهای دوگانه در خصوص گروه های تروریستی یکپارچه کنند.

معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه تاکید کرد هر راهبرد موثر برای جنگ با تروریست های داعش باید بر تشکیل ائتلاف بین المللی واقعی مبتنی باشد که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد عمل کند.
نظرات بینندگان