arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

بزرگداشت شهدای تاسوکی در قم

مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهدای تاسوکی و دیگر شهدای تروریستی استان سیستان و بلوچستان در قم با عنوان «از تاسوکی تا تاسوعا» برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهدای تاسوکی و دیگر شهدای تروریستی استان سیستان و بلوچستان در قم با عنوان «از تاسوکی تا تاسوعا» برگزار می شود.

در این مراسم که در مدرسه حضرت امیرالمؤمنین قم، وابسته به حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، برگزار می­شود حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و عضو مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی می­کند.

مراسم مذکور چهارشنبه شب، هجدهم اسفند، بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و برخی مسؤولان استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

همچنین در این مراسم، رضا لک زایی، دانشجوی گروگان حادثه تروریستی تاسوکی، به بیان خاطراتی از این حادثه و پنج ماه اسارت خود توسط این گروهک تروریستی می پردازد.

گفتنی است در 25 اسفند 1384 جمع زیادی از ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام در جاده زاهدان به زابل در منطقه تاسوکی توسط گروهک تروریستی جندالله به گلوله بسته شدند و به شهادت رسیدند. در میان شهدا، تعدادی دانش آموز، دبیر آموزش و پرورش، کاسب، دانشجو، طلبه، خبرنگار و دیگر اقشار حضور داشتند. هفت نفر از هموطنان نیز در این حادثه به گروگان گرفته شدند که یک نفر از آنان توسط تروریست ها به شهادت رسید و شش نفر دیگر در طی هفت ماه آزاد شدند.

همچنین این گروهک تروریستی در جنایات دیگری که در استان سیستان و بلوچستان مرتکب شد جمع زیادی از هموطنان را در سال های اخیر به شهادت رسانده است.

آخرین جنایت تروریستی این گروهک در روز تاسوعای حسینی در چابهار اتفاق افتاد که در اثر آن جمع زیادی از ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسیدند. در میان شهدای این حادثه کودک دو ماهه ای حضور داشت.

این مراسم با همکاری مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان و خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام – ابنا – و پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.
نظرات بینندگان