arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۴
وزیر تعاون:

افراد ناتوان فرزند خود را به بهزیستی تحویل‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که توانایی نگهداری از فرزندان خود را ندارند، می توانند آنان را تحویل مراکز بهزیستی دهند.

علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان ذهنی فتح المبین همدم در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: از کسانی که به هر دلیل توان نگهداری از کودک خود را ندارند تقاضا داریم به هیچ وجه آنها را سر راه و یا در مراکز زیارتی رها نکنند.

وی افزود: آیین نامه های مربوط در این زمینه به گونه ای سهل شده اند که فرزندان را به راحتی در مراکز بهزیستی تحویل می گیرند.

ربیعی بیان کرد: مطالعات نشان می دهد کودکان و معلولانی که دارای والدین هستند حتی زمانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند با دیدن هفتگی یا ماهانه والدین خود که برای دیدنشان مراجعه می کنند، محیط طبیعی تری برایشان فراهم می گردد.

وی با اشاره به حمایت از معلولان ذهنی در مرکز فتح المبین همدم در مشهد گفت: هزینه های این مرکز با کمک خیرین که بخشی از آنان را هنرمندان خانه سینما تشکیل می دهند تامین می شود.

وی افزود: طبق برنامه ای که از پارسال آغاز شده است فعالیت پزشکان توانبخشی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار هم موجب شده نوعی اشتغال و فعالیت های هنری از سوی شماری از معلولان این مرکز آغاز شود که به نوعی موجب بازگشت آنان به زندگی اجتماعی می شود.

ربیعی در باره اشتغال معلولان نیز گفت: اشتغال کلی معلولان و تحقق اجرای قانون سه درصد استخدامی معلولان را به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: علاوه بر آن با همکاری صندوق کارآفرینی امید، سازمان فنی و حرفه ای و خیرین، صندوق اشتغال مددجویان فعال شده است که با پرداخت حق بیمه معلولان این افراد می توانند در کارگاههای تولیدی مشغول فعالیت شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز نگهداری از معلولان فتح المبین همدم (مرکز دخترانه معلولان ذهنی) دارای 400 معلول شش تا 50 ساله است که از بهره های هوشی متفاوت برخوردارند.

تهمینه شکیب اظهار کرد: رویکرد آموزش، بهداشت و تغذیه برای همه این دختران وجود دارد.

وی با بیان اینکه 150 نفر در این مرکز فعالیت دارند افزود: این مرکز با کمک خیرین اداره می شود و هزینه نگهداری از هر معلول سه برابر یارانه پرداختی از سوی بهزیستی است.

وی افزود: هزینه نگهداری ماهیانه هر معلول 12 تا 15 میلیون ریال برآورد می شود که بهزیستی حدود چهار میلیون ریال پرداخت می کند.

در مراسم بازدید از مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان ذهنی فتح المبین همدم مشهد 150نفر از هنرمندان خانه سینما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می کردند.
نظرات بینندگان