arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

داود اوغلو مامور تشکیل دولت جدید شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور روز پنجشنبه احمد داود اوغلو را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

یک ماه بعد از انتخابات پارلمانی ترکیه که حزب عدالت و توسعه اردوغان در آن برنده شد، داود اوغلو مامور تشکیل دولت جدید می شود.

حزب اردوغان که از سیزده سال پیش تاکنون قدرت را در ترکیه در دست دارد، در انتخابات هفتم ژوئن با کسب 40/6 درصد آراء 258 کرسی از مجموع 550 کرسی پارلمان این کشور را به دست آورد اما با از دست دادن اکثریت مطلق در پارلمان راه برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور باز شد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه کوتاهی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد رئیس جمهور امروز در کاخ ریاست جمهوری با نماینده قونیه در مرکز ترکیه و احمد داود اوغلو، رئیس حزب عدالت و توسعه دیدار و داود اوغلو را مامور تشکیل شصت و سومین دولت ترکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، شبکه تلویزیون ان تی وی ترکیه به نقل از دفتر مطبوعاتی داود اوغلو اعلام کرد داود اوغلو که روز بعد از انتخابات هفتم ژوئن از سمت خود استعفا کرده بود، قرار است در طول هفته با رهبران دو حزب دیگر که نمایندگان آنها به پارلمان راه یافته اند، دیدار کند.
نظرات بینندگان