arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

ولایتی: اگر می‌خواهند بروند خودشان می‌دانند/ایران هیچ‌گاه از مذاکره پا پس ننهاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از مذاکره پا پس ننهاده و همواره آماده مذاکره و تمدید و ادامه آن است.

 دکتر علی‌اکبر ولایتی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که هم اکنون در وین در حال برگزاری است، گفت: بخشی از اخبار هست که توسط رسانه‌های غربی ساخته و پرداخته می‌شود. آنچه در رسانه های غربی و متحد آمریکا و غرب تبلیغ می‌شود با آنچه در وین شاهد هستیم متفاوت هست و به گونه ای عمل می‌کنند که به نظر برسد همه چیز تمام شده درحالی که هر چه در وین به نتیجه می‌رسد حتما این نتیجه باید در جمهوری اسلامی ایران مطرح شود.

ولایتی همچنین گفت: هرچه آنجا انجام می شود کار مقدماتی است و باید به ایران آورده شود و در شورای عالی امنیت ملی مطرح و از دیدگاه های مقام معظم رهبری بهره گرفته شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در صورتی می‌تواند توافق انجام شود که خطوط قرمز رعایت شده باشد.

وی گفت: تیم مذاکره کننده با تمام توان مذاکره می‌کند و باید دست مریزاد گفت اما باید خطوط قرمز رعایت شود.

ولایتی در واکنش به دیدگاه‌های جان کری و رفتار آنها گفت: این سخنان بخشی از جنگ روانی است که انجام می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : از آغاز مذاکرات ضرب‌الاجل تعیین کردند، تمدید کردند ، از گزینه نظامی صحبت کردند و اینها جنگ روانی است نباید تحت تأثیر قرار بگیریم. می گویند تا فلان روز هستیم خودشان می‌دانند اگر می‌خواهند بروند خودشان می‌دانند. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از مذاکره پا پس ننهاده ، همواره آماده مذاکره و تمدید و ادامه آن است.

ولایتی ادامه داد: می‌گویند روز آخر است فردا روز آخر است همانطور که رهبری گفتند که اگر در ضرب الاجل توافق نشد می توانند تمدید کنند. جمهوری اسلامی نه پیشنهاد تمدید می‌دهد و نه با تمدید مخالفت می‌کند.

وی گفت: این حرفهای اوباما و کری بخشی از جنگ روانی است. در ژنو که فکر می‌کردند به جای مهمی رسیده کری بیرون رفت و از گزینه نظامی صحبت کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان