arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

موسویان در گفتگو با فرانس 24 از موانع توافق گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران و قدرتهای جهانی قبلا توافق کرده اند که کلیه تحریمهای مرتبط با هسته ای برداشته خواهد شد. الان آمریکا تلاش میکند که بخشی از تحریمهای قید شده در قطعنامه های هسته ای سازمان ملل را حفظ کند.

سید حسین موسویان، عضو ارشد تیم پیشین هسته ای و سفیر پیشین کشورمان در آلمان در گفتگو با شبکه فرانس 24 از موانع مذاکرات گفت. او در پاسخ به این سوال مجری که: "چه چیز از طرف ایران مانع توافق شده است" ؟گفت: 

ایران و قدرتهای جهانی قبلا توافق کرده اند که کلیه تحریمهای مرتبط با هسته ای برداشته خواهد شد. الان آمریکا تلاش میکند که بخشی از تحریمهای قید شده در قطعنامه های هسته ای سازمان ملل را حفظ کند چون مدعی است که این بخش مربوط به اشاعه سلاح اتمی است و ایران هم میگوید ما قبلا توافق کرده ایم که همه تحریمهای هسته ای اعم از تحریمهای سازمان ملل و یک جانبه و چند جانبه برداشته خواهد شد.

عضو تیم پیشین هسته ای کشورمان در پاسخ به این سوال که: " تا چه حد ممکن است که مذاکرات شکست بخورد؟" افزود: 

من خوشبین هستم. تا الان حدود 96-97% متن نهایی شده و چند پاراگراف را برای تصمیم جلسه وزرا گذاشته اند. من گمان نمیکنم دو طرف میز مذاکره را ترک کنند در حالیکه 97% توافق را انجام داده اند.

موسویان در پاسخ به این سوال که:" طرح جایگزین ایران در صورت شکست مذاکرات چیست؟" گفت:

در شرایط فعلی مذاکرات، ایران و قدرتهای جهانی فعلا نه به شکست مذاکرات فکر میکنند و نه به طرح جایگزین. نهایت اینکه چند روز یا هفته مذاکرات را تمدید میکنند تا توافق را قطعی کنند.

نظرات بینندگان