arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

اینترفکس: لغو تحریمهای تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک خبرگزاری روسی در گزارشی به نقل از منبع مطلع گزارش داد که «لغو تحریم‌های تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران است».

یک خبرگزاری مطرح روسی خبر داد که «لغو تحریمهای تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران است».

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین در حالی وارد روز چهاردهم خود شده که به دنبال تغییر مواضع و اصرار زیاده‌خواهانه طرف غربی به ویژه آمریکایی حصول توافق نهایی همچنان صورت نگرفته است.

زیاده‌خواهی‌های طرف غربی و آمریکایی کار را به آنجا کشیده که محمدجوادظریف وزیر خارجه ایران در اظهاراتی ضمن انتقاد از این مواضع طرف مقابل در مذاکرات گفت که «آنها باید بین توافق و تحریم یکی را انتخاب کنند».

از سوی دیگر یک رسانه روسی در گزارشی درباره موانع موجود در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، موضوع تحریم‌های تسلیحاتی را مطرح کرد؛ تحریمهایی که مقامات مسکو و پکن هم خواستار لغو آن شده‌اند.

خبرگزاری اینترفکس در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «لغو تحریمهای تسلیحاتی، مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران است؛ البته میزانی از پیشرفت(در این موضوع) حاصل شده است».

تاکید بر لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران از سوی هیات مذاکره‌ تهران در حالی صورت گرفته که این موضوع سبب ایجاد اختلاف در درون گروه ۱+۵ و به ویژه بین کشورهای غربی و روسیه شده و مقامات واشنگتن با لغو این تحریمها مخالفت کرده‌اند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان