arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

روانچی: بررسی اسناد و ضمائم به پایان رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: بررسی اسناد و ضمائم در مذاکرات هسته‌ای به پایان رسیده است و تنها چند نکته کلیدی باقی مانده که اگر روی این نکات نیز به تفاهم برسیم می توانیم تفاهم‌نامه پایانی را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت مادر همسرش در جمع خبرنگاران گفت:‌ ما با منطق مذاکره می‌کنیم و بر اساس عزت ملی پیش می‌رویم و بر سر عزت و مصالح ملی‌مان معامله نمی کنیم و فکر می کنم در همین مسیر بتوانیم به توافق برسیم و توافق شاید شدنی است.

وی افزود: ما هیچ ضرب الاجلی را در مذاکرات نمی پذیریم بلکه آمریکایی‌ها خود یک ضرب‌الاجل داشتند که بر اساس آن می‌خواستند در آن چارچوب زمانی مذاکرات به اتمام برسد و ما هم مشکلی با آن نداشتیم. اما اگر بعد از آن ضرب الاجل نیز به تفاهم برسیم مشکلی نیست.

وی تصریح کرد: مذاکرات فراز و نشیب زیادی دارد و در شرایطی شما می بینید که به تفاهم رسیده و در بعضی مسائل طرف های مذاکره نیز هم نظر شده اند اما می بینیم که طرف مقابل خواسته‌هایش را تغییر می دهد و زیاده خواهی می‌کند و البته ما نیز مقاومت می کنیم و امروز نیز مذاکرات در چارچوب خود در حال انجام است. امیدواریم اگر طرف مقابل حسن نیت لازم را داشته باشد و بتواند تصمیمات سیاسی مناسب بگیرد به تفاهم برسیم.

تخت روانچی تاکید کرد: در یک مذاکره سخت بر روی بعضی از مسائل تفاهم می‌شود اما به صورت مکتوب نیست و بر اساس تفاهم متقابل است اما به یک باره این تفاهم ها ممکن است تغییر کند و این مسیر عوض شود و در شرایط فعلی نیز اتفاق عجیبی نیفتاده و مذاکرات ادامه دارد و ما می خواهیم با حفظ اصول و خط قرمزها به نتیجه برسیم.

عضو تیم مذاکره کننده کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: ضرب الاجل خاصی وجود ندارد و ما مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم.
نظرات بینندگان